Villanyautó prototípusát gyártották Erdélyben

A járművet egy kolozsvári szoftvercég és a köréje csoportosuló vállalkozói csoport kezdeményezésére készítették.

null
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Máris „román Teslaként” emlegeti a romániai sajtó azt az elektromos autót, amelyet egy kolozsvári szoftvercég és a köréje csoportosuló vállalkozói csoport kezdeményezésére gyártottak. A járművet pénteken mutatták be egy high-tech konferencián. Az eseményen részt vett Nicolae Ciuca román miniszterelnök mellett Mariya Gabriel, az Európai Bizottság innovációért felelős biztosa is.

A Főtér című portál beszámolója szerint 

az üvegszálas karosszériával épített elektromos autó egyetlen töltéssel 350 km megtételére képes, de a teljesítmény további fejlesztésekkel fokozható. A jármű maximális sebessége 180 km/óra. Meghajtásáról a két hátsó keréknél elhelyezett elektromos motor gondoskodik. 

A prototípus megalkotásába közel félmillió eurót fektettek, és keresik a lehetőségeket a folytatásra, hogy az autó ne csak egy legyen az ambiciózusan megálmodott, finanszírozásra viszont nem méltatott projektek közül. Voicu Oprean, a gyártás egyik kezdeményezője, illetve a finanszírozója a Cluj24 román portálnak azt mondta, reméli, a miniszterelnök talál anyagi támogatást a négy évvel ezelőtt elkezdett projekt fejlesztéséhez. Kolozsváron egyelőre csak kisszériás gyártásra van lehetőség a műszaki egyetem közreműködésével, és további kétmillió euróra van szükség ahhoz, hogy ezen a szinten túllépjenek.

Márciusban egyébként Bukarestben már bemutattak egy teljesen román fejlesztésű elektromos autót. Ugyancsak a Főtér portál számolt be korábban arról, hogy a gyártó bukaresti cég nem autógyártással foglalkozik, hanem adatbiztonsággal, az egyik fő kutatási iránya a bitcoin működési alapjait is alkotó blokklánc-technológia. A román fővárosban tartott bemutatón jelen volt a Tesla társalapítója, Martin Eberhard is. A Momentum nevet viselő autó teljesítménye 804 lóerő, amivel 2,4 másodperc alatt tud felgyorsulni százra, erről két, hátulra beépített elektromotor gondoskodik – írta a Bukarestben bemutatott járműről az Autómotor online autós magazin.

Borítókép: Az autót máris a „román Teslaként” emlegeti a romániai sajtó (Fotó: AROBS-Newcar4future)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.