Visszatért az újautó-piac élére a Suzuki

Áprilisban 9090 új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, ami az idei második legalacsonyabb szám.

Forrás: MTI2022. 05. 03. 7:59
Budapest, 2015. december 14. Autók haladnak a felújított Bem rakparton 2015. december 14-én. December 13-án este 7 órától megnyitották a közúti forgalom elõtt a Bem rakpartot a Batthyány tér és a Bem József tér között. MTI Fotó: Marjai János Fotó: Marjai János
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tavaly áprilisi eredménytől a mostani 13,9 százalékkal marad el, a 2020. évinél viszont 46,9 százalékkal jobb. 2020 áprilisában ugyanis zárva voltak az autókereskedések a járványügyi intézkedések miatt – emlékeztetnek.Az idei első négy hónapban 2021-hez képest 11,6 százalékos, 2020-hoz viszonyítva 2,8 százalékos lemaradásban van a piac.

A forgalomba helyezett új személyautók piacát egy hónapos kihagyás után ismét a Suzuki vezeti 1314 járművel, március nyertese, a Toyota a második helyre szorult 1052 forgalomba helyezett személyautóval. Az év első négy hónapjában minimális volt a különbség a két márka között, a Suzuki az idén 5069 új személyautót helyezett forgalomba Magyarországon, a Toyota pedig 4859-et. Az előbbi ezzel 13,42, az utóbbi 12,86 százalékos piaci részesedést szerzett.Szegmensek tekintetében továbbra is a C alsó középkategóriás autók a legnépszerűbbek 9828 járművel.

Az újautó-piac gyengélkedése az autógyártás nehézségeire vezethető vissza, ugyanis a kereslet kimondottan magas.Az értékesítés az idén szinte kizárólag a gyártók termelési kapacitásától függ, amelyet az alkatrész- és alapanyaghiány korlátoz.

Borítókép: autók haladnak a felújított Bem rakparton (Fotó: MTI/Marjai János)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.