Nagy bejelentésre készül Michael O’Leary, a Ryanair vezérigazgatója. Laptársunk, a VG.hu emlékeztetett, hogy hasonló lépést tett a napokban Brüsszelben és Athénban, és mindkét esetben a helyi bázis felszámolását közölte. O’Leary a repülőjegyeket terhelő extra adók miatt hónapok óta heves szócsatába bocsátkozott több ország döntéshozójával, és rendszeresen idiótának minősítette az érintett kormányokat, kormánytagokat Magyarországtól Nagy-Britanniáig.
Nincs elég repülője a Ryanairnek
Nem jut elég repülőgéphez a Ryanair, ezért kénytelen szűkíteni bázisai számát. A különadók miatt zajló szócsaták, amit a cég többek közt a magyar kormánnyal is folytat, a valódi okok elfedését szolgálják.
Tény, hogy a magyar hatóságok július 1-jétől utasonként 10–25 euró közötti adót vezettek be a repülőjegyekre, emellett a cég háromszázmillió forintos fogyasztóvédelmi bírságot is kapott, mert tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott. Nem valószínű azonban, hogy ezek a többletterhek valóban aggasztanák a diszkontfuvarozót, miközben augusztusban már a negyedik egymást követő hónapban szállított rekordszámú utast.
A Ryanair 16,9 millió jegyvásárlót repített el, ami 52 százalékos bővülés az egy évvel korábbi adatokhoz képest, és kétmillióval több, mint a pandémiát megelőző, 2019 augusztusi csúcs.
Sokkal inkább okoz fejfájást az ír fapadosnak, hogy nem jut hozzá az új Boeing 737 Max repülőgépekhez a megbeszélt ütemben. Michael O’Leary immár kételkedik abban, hogy a Boeing képes lesz helytállni a szerződésben vállalt kötelezettségeinek – olvasható az Aero.de szakportálon. Márpedig a vezérigazgató szerint ezen áll vagy bukik Európa legnagyobb fapados légitársaságának jövő évi növekedése és eredménye. – A Boeing nem igazán kötelezte el magát ebben a kérdésben – mondta O’Leary Brüsszelben, és elégedetlenségének adott hangot az Amerikából érkező homályos kommunikáció miatt. Az igazgató jelezte, hamarosan a helyszínen tart válságtanácskozást, és saját szemével kíván meggyőződni a valós helyzetről. A Ryanair 135 darab Boeing 737 Max 8200-ast rendelt, méghozzá egy speciális, a fapados légitársaságoknak készült változatot, amelynek 197 ülése van.
A 2023-as nyári menetrend kezdetére a Ryanair terve, hogy 124 darab 737 Max 8200-as repülőgép legyen a rendszerében, ám most nem kevesebb, mint 51 gép hiányzik ehhez a célhoz.
A Boeing jelenleg a hajtóművek hiányával küzd, és emiatt kénytelen a megrendelőknek későbbi időpontokban átadni a járműveket. Akkora a hiány, hogy a Boeing a közelmúltban leszerelte a hajtóműveket az udvarán parkoló 737 Maxekből, hogy azokat új repülőgépeken használhassa fel. Mindebből az látszik, hogy a gyártó bajban van, és a hiányzó légi járművek jelentik az igazi problémát a Ryanair számára, nem pedig az az adó, amelyet számos európai államban kivetettek a repülőjegyekre.
További Gazdaság híreink
Az ír légitársaság egyes vélemények szerint magának köszönheti a helyzetét,
ugyanis kezdettől fogva a Boeing gépeire alapozta a flottáját. Akkor sem változtattak ezen, amikor 2018 októberében az indonéz Lion Air, 2019 márciusában az etióp Ethiopian Airlines Boeing 737 Max 8 típusú repülőgépe zuhant le röviddel a felszállás után. Emiatt a világ számos repülési hatósága átmenetileg repülési tilalmat rendelt el a típusra, amely 2020 novemberében kapott újra repülési engedélyt az Egyesült Államokban, a gyártást azonban azóta sem sikerült felpörgetni. A Ryanair mindezek ellenére mindvégig kitartott a gyártó és a típus mellett, most azonban már működési problémákat okoz számára a légi járművek hiánya.
Borítókép: A diszkonttársaság gépe a ferihegyi betonon (Fotó: VG/Móricz-Sabján Simon)
A téma legfrissebb hírei
Tovább az összes cikkhezVárosonként, országonként eltér az ingatlanok bérleti hozama
Budapest nem kínál kiemelkedő bérleti hozamot, mégis népszerű befektetési helyszín.
Visszafogja a magyar GDP-t is a háború, néhány multi felelős leginkább a drágulásért, a kamatstop fenntartását kéri Nagy Márton
Ez történt a héten – a Magyar Nemzet gazdasági összefoglalója.
Varga Mihály: Az adókat nem emelni, hanem beszedni kell
A pénzügyminiszter pénteken köszöntötte az ország tíz legnagyobb adózóját.
Most kell kezelni a jövő kihívásait
A kormány figyel a társadalom elöregedése költségvetési következményeinek alakulására.
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
Nagy Ervin durva elszólása a szakadékba lökheti Magyar Péter baloldali vándorcirkuszát
Vizsgálat indult az ukrán hadsereg Harkiv térségbeli rendezetlen visszavonulása miatt
Ezt bánhatja Szoboszlai, Jürgen Klopp máris visszatér
Lincshangulatról beszél a Magyar Péter hívei által megtámadott tatabányai kávézó tulajdonosa (VIDEO)
Teljes útzár: kora reggel elesett a főváros
Magyar Péter beszéde Tatabányán erőszakba torkollott + videó
Medvegyev megüzente, hogy Lengyelország is a célkeresztben lesz
Ennél bizarrabb tizenegyest még soha nem adtak focimeccsen
Olaszország fellázadt a NATO-főtitkár ellen, azonnali távozását követelik
Dermesztő üzenet Koncz Zsuzsáéknak: „Magyar fiatalokat akartok a háborúba küldeni? Gondolkozzatok!”
Döntött Gulácsi Péter sorsáról az RB Leipzig
Törtek-zúztak Magyar Péter hívei Tatabányán + videó
Címoldalról ajánljuk
Tovább az összes cikkhezVárosonként, országonként eltér az ingatlanok bérleti hozama
Budapest nem kínál kiemelkedő bérleti hozamot, mégis népszerű befektetési helyszín.
Visszafogja a magyar GDP-t is a háború, néhány multi felelős leginkább a drágulásért, a kamatstop fenntartását kéri Nagy Márton
Ez történt a héten – a Magyar Nemzet gazdasági összefoglalója.
Varga Mihály: Az adókat nem emelni, hanem beszedni kell
A pénzügyminiszter pénteken köszöntötte az ország tíz legnagyobb adózóját.
Most kell kezelni a jövő kihívásait
A kormány figyel a társadalom elöregedése költségvetési következményeinek alakulására.