Akkumulátorgyárat telepítene Európába a Tata

Míg hazánkban hatalmas lakossági ellenállás fogadta a kínai CATL tervezett debreceni akkumulátorgyárának terveit – a beruházás végül épp ma kapta meg a környezethasználati engedély –, addig az elektromos autózás másik nagyágyúja, az indiai Tata-csoport két európai helyszínt is kinézett építendő akkumulátorgyárának.

Magyar Nemzet
2023. 02. 13. 13:59
null
20220719 Debrecen Elektromos autók töltése. Fotó: Czinege Melinda CZM Hajdú-Bihari Napló Fotó: Czinege Melinda/ Hajdú-Bihari Napló
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Tata-csoport azt fontolgatja, hogy Spanyolországba vagy Nagy-Britanniába telepít akkumulátorgyárat, ahol elektromos autókba gyártana akkumulátorcellákat – írja a Reuters iparági értesülésekre hivatkozva.

 

Ahogy a hírügynökség múlt hónapban már közölte, a Tata-csoport Indiában és Európában hozna létre akkumulátorgyárakat, az utóbbi főleg a Jaguar Land Rover igényeit elégítené ki. A Tata Motors Nagy-Britanniában és Szlovákiában is gyárt Jaguar Land Rovereket.

A vállalat elmondása szerint a spanyol kormánnyal még tavaly év végén folytattak tárgyalásokat, és a dél-európai ország mellett Nagy-Britannia lehetne a másik lehetséges fő helyszíne a tervezett beruházásnak. 

A Reutersnek név nélkül nyilatkozó forrás elmondta: Spanyolország amiatt lehet vonzóbb a Tata számára, hogy az ország jelentős mértékben részesül az Európai Unió helyreállítási alapjából, valamint az uniós tagországi státus is felé billenti a mérleg nyelvét. 

A Tata Motors szóvivője nem kívánt reagálni az értesülésekre, és a spanyol kormány részéről sem érkezett válasz a Reuters megkeresésére. 

A Reuters úgy tudja, a Tata a spanyolországi Zaragoza városától nem messze építené meg az akkumulátorgyárat, ugyanazon a helyszínen, ahol nemrégiben a Volkswagen tervezett hasonló üzemet létrehozni (amit végül Spanyolország egy másik pontján épít jelenleg is).

A Jaguar Land Rover egyébként felgyorsította az elektromos meghajtásra való átállásra vonatkozó terveit, ezek szerint 2025-re kizárólag elektromos Jaguar autók készülhetnek majd. Indiában a Tata dominálja az elektromosautó-piacot, 2026-ig tíz modell bemutatását tervezi.

A Reuters felidézi: Spanyolország Európa második legnagyobb autógyártó országa – az első Németország –, és 2021-ben mutatta be ambiciózus e-autó-programját, aminek célja, hogy főleg uniós források felhasználásával minél több elektromos autókkal kapcsolatos befektetést vonzzanak az országba. Ennek ellenére a program során mindössze 877 millió eurót költöttek el a rendelkezésre álló 2,9 milliárd eurós keretből eddig, ennek főleg technikai és adminisztratív okai voltak a spanyol kormány szerint.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Hajdú-Bihari Napló/Czinege Melinda)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.