A VA jól érzékelteti azt, ami Céline Pinat is foglalkoztatja a Le Figaróban megjelent írásában, nevezetesen, hogy a „Metoo„ és az újgenerációs, radikális feminizmus időszakában a balliberális ideológusokat, újságírókat nem zavarja, ha egy muszlim származású férfi súlyosan szexista megjegyzéseket tesz. Sőt, miközben Ladj Ly-t emberrablás és kínzás tettestársaként elítélték, áldozati szerepet kreálnak számára és azokat támadják, akik felemelik a szavukat az iszlám terjedése, de leginkább az iszlámnak a nőkkel szemben tanúsított elnyomó, degradáló, diszkriminatív ideológiája ellen. A balliberális politikai-újságíró elitet ez nem zavarja. A Libération napilap – ahogy már említettük – egészen odáig is elment, hogy leírja: Ladj Ly-t csak „emberrablásért és kínzásért ítélték el” és „nem erőszakért”, ez egyébként ügyvédjei érvei között is szerepelt. A baloldal tehát szokásához híven megfordította a szerepeket és áthelyezte a botrány súlypontját: miközben eltereli a figyelmet arról, hogy a filmrendezőt erőszakos cselekményéért elítélték, rasszizmus vádjával támad vissza, így a valóság helyett egy hamis váddal állunk szemben. Ezen az alapon nevezte egyébként Éric Zemmourt és Zineb El Rhazoui-t „terroristának”. Holott egyikük sem ölt meg senkit, tette hozzá Céline Pina, miközben 263 személyt gyilkoltak meg csak az elmúlt években Allah Akbar felkiáltással, a politikai iszlám nevében. Érdemes felidézni a nagy lengyel-francia rendező, Roman Polanski esetét, akinek új filmjének bemutatóját („J'accuse” – Vádolom) számtalan francia moziban megakadályozták a tüntető feministák, miközben Ladj Ly ellen senki sem tüntet, sőt. A Le Figaro arról is ír egyébként, hogy Oscar-díjra jelölt filmjének „pozitív” főhőse, Salah maga is szalafista muzulmán, azaz szélsőséges tanokat, az iszlám felsőbbrendűségét, a nők alacsonyabb rangúságát hirdető személy. Érdekes az is, hogy Salah szerepében egy radikális, szélsőbaloldali iszlámot támogató mozgalmár, a „Négerfóbia elleni brigád” egyik harcosát láthatjuk, akit egy év börtönre ítéltek korábban, mert egy tüntetésen megtámadott egy rendőrt. Mindez azért sajátos, mert a film éppen a külvárosban élő bevándorlók és a rendőrök harcáról szól – írja az Origo.hu.