Az angliai Durhami Egyetem új etnomatematikai programot vezetett be, a matematika és a kultúra közötti kapcsolat kutatására és a tudományág dekolonizálására.
A kidolgozott útmutató szerint a matematikaoktatás egyik legfontosabb kérdése, hogy szabad-e hagyni a nyugati matematikusok dominanciájának fenntartását a tudományban.
A Durhami Egyetem egy dekolonizációs kampánnyal kívánja felrázni a matematikai tanszék működését. A tanároknak ezentúl olyan matematikai példákat is alkalmazniuk kell, amiben a nyugati kultúrkörön kívül eső csoportok szerepelnek, például új-zélandi törzsek vagy kisebbségek.
A tanároknak azt tanácsolják, hogy készítsenek háttéranyagot minden olyan matematikusról, akiknek a munkásságát alkalmazzák a tanítás során. Amennyiben pedig több fehér kutató és matematikus szerepel az anyagok között, mint fekete vagy színes bőrű, akkor el kell gondolkodni azon, hogy miért történhetett ez – írja a V4NA.