Betiltják a nemi sztereotípiákat a játékreklámokban

A jövőben tilos lesz olyan játékreklámokat készíteni, amelyekben kifejezetten fiúknak vagy lányoknak szóló játékok szerepelnek. Bizonyos „fiús” és „lányos” színeket sem lehet majd megjeleníteni, és a reklámok igyekeznek majd befogadó nyelvezetet használni – írja a V4NA Hírügynökség.

Forrás: V4NA Hírügynökség2022. 05. 10. 11:40
null
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A spanyol kormány megállapodott egy új magatartási kódexről, amely megakadályozza, hogy a játékgyártók szexista sztereotípiákat alkalmazzanak hirdetéseikben. Eddig néhány játékgyártó kifejezetten a lányokat célozta meg az ápolással, házimunkával és szépségápolással kapcsolatos termékek reklámozásával. A sporttal és technológiával kapcsolatos ajánlatok viszont a fiúknak szóltak.

Az új szabályozási kódex 2022. december 1-jétől érvényes és az új reklámokra vonatkozik majd. Maga a kódex összesen 64 etikai szabályt tartalmaz. Ezek alapján a reklámok igyekeznek majd befogadó nyelvezetet használni és a vállalatok többé nem használhatnak kék vagy rózsaszín színeket sem, amelyek arra utalnak, hogy termékeiket fiúknak vagy lányoknak szánják. Alberto Garzón fogyasztóvédelmi miniszter a megállapodás aláírásakor azt mondta: az intézkedésre azért volt szükség, mert a játékreklámok szexisták, a jövőben azonban a hirdetések

egyenlőbbek, igazabbak és konstruktívabbak lesznek, ami alapvető szempont a gyermekek védelme és fejlődése szempontjából.

A spanyol fogyasztóvédelem decemberben már indított egy nagyszabású kampányt, amelyben arra szólították fel az embereket, hogy nemi szempontból semleges játékokat vásároljanak, mert csak a sztereotípiák nélküli játékok adnak lehetőséget a fiataloknak, hogy teljes mértékben kibontakoztathassák képességeiket. A mintegy 80 ezer euróba kerülő kampány során több nagyvárosban is plakátokkal hívták fel a figyelmet a szexista játékreklámokra, de egy olyan videót is készítettek, amelyben a játékfigurák a gyerekszobában az állítólagos nemi sztereotípiák megszüntetésére szólítanak fel.

Az őrület nem Spanyolországban kezdődött, hiszen már ezt megelőzően a Lego dán játékgyártó bejelentette, hogy nemi szempontból semlegesen forgalmazza termékeit. Ennél még radikálisabb lépésre szánta el magát a Mattel, amikor a gendersemleges Barbie babát dobta a piacra, hogy eltöröljék a társadalom által felállított nemi elvárásokat. Az új szériánál a gyerekek dönthetik el, hogy milyen hajuk, ruházatuk és kiegészítőik legyenek a babáknak, így egyszerre lehetnek férfi és női vonásai is a játéknak. Ráadásul több bőrszínben is elérhetőek a babák teljessé téve a politikai korrektséget.

Borítókép: illusztráció (Fotó: Pixabay)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.