A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
0
HUNMagyarország
09:00Sportlövészet10m légpuska
HUNMagyarország
11:00KézilabdaMagyarország-Egyiptom
HUNEszter Muhari
11:15VívásJunyao Tang-Eszter Muhari
HUNMagyarország
12:20ÚszásSzabad 4 x 100m
HUNMagyarország
12:26ÚszásSzabad 4 x 100m
HUNSzatmári András
13:20VívásBolade Apithy-Andras Szatmari
HUNSzilágyi Áron
13:45VívásFares Arfa-Aron Szilagyi
HUNGémesi Csanád
13:45VívásCsanad Gemesi-Eli Dershwitz
NyílNyíl

Az Air New Zealand légitársaság leméri az utasokat repülés előtt

Az Egyesült Államokban új kabinürítési teszteket követelnek.

Magyar Nemzet
Forrás: CNN2023. 06. 04. 11:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Friss hírek a világ nagy légitársaságairól, városlátogatási inspirációk Texastól Mongólián át Ecuadorig, illetve még arról is szó lesz a következő összeállításban, hogy Kína talán túlvállalta magát egy 15 mérföldes, 6,7 milliárd dolláros híd építésével – derül ki a CNN Travel legfrissebb hírösszefoglalójából.

Súlyproblémák és stabilitás

A súlyterhelés és -elosztás kényes téma a repülőgépek biztonsága szempontjából, de mivel az emberek átlagos magassága és súlya az évtizedek során változik, érdemes a szempontot figyelemmel kísérni –írják. Az Air New Zealand – amely épp most került a 2023-as év legjobb légitársaságainak listáján az élre – az ügy érdekében 

minden nemzetközi induló utasát megkéri, hogy pattanjon fel a mérlegre egy utasok súlyáról szóló felmérés miatt, 

ám ennek az összeírásnak az eredményei szerencsére névtelenek.

Az Egyesült Államokban pedig két szenátor riadót fúj a légitársaságok szűkös ülései miatt. 

Új kabinürítési teszteket követelnek, mondván, hogy a Szövetségi Légügyi Hivatal figyelmen kívül hagyja a mai amerikai repülés valós helyzetét,

és hogy a 2019-ben elvégzett biztonsági tesztek nem voltak a célnak megfelelők.

Szintén ezen a héten a dél-koreai Asiana Airlines 

nem árul többé az Airbus A321-es repülőgépeken a vészkijáratok közelében lévő üléseket, 

miután a közelmúltban történt egy incidens, amelyben egy férfi állítólag kinyitotta az ajtót a repülés közben. 

Úticél-inspiráció

A CNN feltette a kérdést, hogy vajon melyik volt a világ első fővárosa, amelyet az UNESCO a világörökség részévé nyilvánított. Nem, nem Róma vagy Athén, hanem az ecuadori Quito. Ez az alulértékelt főváros, amelynek történelmi központja egy inka város maradványaira épült, megérdemli, hogy több legyen, mint egy egyszerű megálló a Galapagos-szigetekre vezető úton.

Valószínűleg nem sok képeslapot halmozott fel Karakorumból, Mongólia ősi fővárosából. Pedig a Khan dinasztia otthonaként – Dzsingisztől Kublajig – a kultúrtörténet egyik fő attrakciójának számít a hely. És most, hogy az ország elnöke megfogadta, hogy újjáéleszti a várost, a jövő is fényesnek tűnik.

A XX. század végi amerikai kultúra kedvelői inkább a „Dazed and Confused” jelzésű önvezető túrát választják a texasi Austinban. Richard Linklater stoner kultikus slágere nemrég ünnepelte harmincadik évfordulóját, de Matthew McConaughey Wooderson karakterét idézve: „Ezt szeretem ezekben az X generációs filmekben, ember. Én öregszem, ők meg ugyanolyan idősek maradnak.”

Nagy álmok, sok pénz
Kína egy 15 mérföld hosszú, 6,7 milliárd dolláros hidat épít nyolcsávos, mesterséges szigetekkel és egy tenger alatti alagúttal. Ez is része azon terveinek, hogy 

a világ egyik legnagyobb és legnépesebb városi régióját, az Öböl-övezetet olyan gazdasági központtá alakítsa, amely vetekszik San Franciscóval vagy New Yorkkal.

 Az út során azonban lehetnek még bukkanók.

Ruandában, a fővárostól, Kigalitól délre egy új, kétmilliárd dolláros repülőtér építése folyik. 

A fejlesztők azt remélik, hogy az új létesítmény, amely évi nyolcmillió utas fogadására lesz képes, amikor 2026-ban megnyílik, Afrika légi közlekedési iparának ékköve lesz.

Végül pedig

nyilvánosságra hozták a világ talán legnagyobb óceánfelújítási projektjének terveit.

Ha az építkezés elkezdődik, az ambiciózus dubaji projekt hetvenhét négyzetmérföldnyi mesterséges zátonyból állna, amely több mint egymilliárd korallnak és százmillió mangrovefának adna otthont.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Pexels)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.