Annak ellenére, hogy az írói szándék egyértelműen a szórakoztatás volt, a darab a szerelem témáján kívül szól a gyász folyamatáról, a félelemről és a magányról is. Ifj. Vidnyánszky Attila (képünk bal oldalán) sem spórolta meg a komédián belüli drámai események hangsúlyos bemutatását, sőt a fiatalokat veszélyeztető szenvedélybetegség témájával is megtoldotta a problémákban amúgy is bővelkedő színdarabot.
A bravúros rendezés egyik különlegessége egy olyan folyamatosan visszatérő pantomim, amely a lélek legmélyéről feltörő érzelmeket hivatott kifejezni. Ez már csak azért is a színdarab cselekményéhez illő megoldás, mert a fiataloknak amúgy sem kenyerük a beszéd, ha a szerelemről van szó, így volt ez Shakespeare korában és így van ez ma is. Persze a darab arról is szól, hogy senki nem azt szereti, akit „kellene”. Ifj. Vidnyánszky Attila rendezése kortárs zenével és tánccal érzékeltette azt, hogy micsoda érzelmi hullámvasúton utaznak a fiatalok, miközben a szerelmen keresztül keresik önmagukat. Ehhez minimális díszletet használt, a tetemes mennyiségű szereplő folyamatos mozgása és tánca tölti be a színpad terét. A darab egyik keserű igazsága az, hogy a fiatalkori szerelem még nem elsősorban a másikról szól, hanem sokkal inkább a másikra irányul. Az pedig már csak a sors fura fintora, hogy a kölcsönösség, a viszontszerelem az esetek döntő többségében nem adott, keményen meg kell dolgozni érte, ráadásul úgy, hogy a siker elég bizonytalan.

Fotó: Kiss Zoltán
Shakespeare Vízkeresztje eleve olyan színdarab, amelyikből hiányzik az idős generáció. A fiatalok elé most nem a szüleik nemzedéke, hanem sokkal inkább saját maguk állítanak akadályokat. A rendező azt hangsúlyozza a humoros játékokban bővelkedő rendezésben, hogy nem vezet sehova, ha egy fiatal szétüti magát különböző szerekkel, mert így sem tudja megóvni magát azoktól a dilemmáktól, problémáktól, akadályoktól, döntésektől, amelyek rájuk várnak azóta, amióta társadalomban él az ember – sőt nemhogy könnyebb, hanem még nehezebb lesz minden.