Programjainak kilencvenkilenc százaléka mára színházi előadás, annak ellenére, hogy hét évvel ezelőtt, 2012. április 11-én, a költészet napján azzal az elképzeléssel nyitották meg a Rózsavölgyi Szalont, hogy kamarakoncerteket, író-olvasó találkozókat és hanglemez-bemutatókat fognak tartani. Az indulást követően, április végén már volt egy színházi bemutatójuk, amelynek sikere megmutatta, hogy van igény azokra az előadásokra, amelyek a rendelkezésre álló keretek között megvalósíthatók, és elkezdtek nyitni a műfaj felé. Saját társulatuk nincs, de az évadokat tekintve a nyolcadikat kezdik. Az előző évad – amelynek szlogenje a „nagy találkozások” volt, és amelynek négy premierje közül három magyarországi bemutató volt – sikerességét bizonyítja, hogy a szalon történetében először fordult elő, hogy két új produkciójuk is elérte az ötvenedik előadást az adott évadon belül. Összesen 376 előadást játszottak, 32 alkalommal szerepeltek vidéki városokban és az eredeti elképzelésnek megfelelően, a színházi előadásokon túl több mint két tucat ingyenes programmal, könyv- és lemezbemutatókkal, szakmai találkozókkal és klubprogramokkal várták az érdeklődőket, valamint náluk adták át a Psota Irén-díjat és a Kortárs Magyar Dráma-díjat is.

Fotó: Havran Zoltán
A 2019/2020-as évadot Székely Csaba Semmit se bánok című darabjának magyarországi bemutatója nyitja szeptember 12-én. A főszereplő az egykori román titkosrendőrség ma már nyugdíjas tagja, de a dráma nem az ügynökkérdést boncolgatja, hanem a bűn és bűnhődés, illetve a megbánás témakörét járja körül. Szintén magyarországi bemutató lesz Michael McKeever Végszó című vígjátéka, amelyben az élet tart tükröt a színháznak. „A színház éppen olyan, mint az élet – csak jobbak a fények!” – hangzik el a szórakoztató, ám ugyanakkor mélyen elgondolkodtató családi sorstörténetben, ahol a színház a legfontosabb, lévén, hogy már a harmadik generáció ismerkedik a pályával.
A Magyarország Babérkoszorúja-díjas Zalán Tibor a szerzője az Így nem tudok… munkacímű, a Rózsavölgyi Szalon felkérésére írt darabnak, amelyben a múlt egy fiktív családi történeten keresztül üzen a jelennek.