A Korál első nagylemezét (amely előtt már jelentkezett egy kislemezzel, amin A kőfalak leomlanak című klasszikusuk is szerepelt), a magyar hard rock történetében mérföldkőnek tekinthetünk, sokan a legjobb Korál-lemeznek tartják. Számos korábbi Taurus-szám is van rajta, amit Balázs Fecó hét-nyolc évvel azelőtt együtt írt Horváth Attila szövegíróval, és együtt játszott Radics Bélával.
Dalaik túlélik őket
A Korál ötödik – Balázs Fecó által „láthatatlannak” nevezett – tagja, a szövegíró Horváth Attila az indulóban lévő Korál Taurus-örökségéről azt mondta: „Nem volt igazán kitől mit kérdezni jogdíjak ügyében, mert Fecó azokat a dalokat vitte a Korálba, amelyeket a Taurusban ő írt és énekelt, ezért nem kellett senkitől semmiféle engedélyt kérni. Egyébként már az alakuláskor teljesen nyilvánvaló volt, hogy a Taurus-örökséget szeretnénk továbbvinni, illetve azt igyekeztünk gazdagítani új szerzeményekkel.” Balázs Fecó pedig azzal kapcsolatban, hogy a zenei ihletet mennyire lehetett befolyásolni, megjegyezte: „A három sorlemez olyan erősre sikerült, hogy a közönség mindig ezt a minőséget várta el tőlünk. Másrészt nem voltunk feltöltődve az új dalokra, kicsavartak minket, mint a citromot, amiben saját magunk is hibásak voltunk. Kicsi volt a piac, állandóan jártuk az országot, volt, hogy évi 460 koncertet adtunk. Kimondani is rossz.” Azzal kapcsolatban pedig, hogy az utókor mennyit őriz meg a Korál-hagyatékból, kifejezésre juttatta:
„Hála a Jóistennek, időnként a mi dalainkhoz nyúlnak a maiak is, ez pedig visszajelzés annak a kornak, hogy életben maradt az örökségünk. Ma a gyerekek megtalálják a számításukat szenvedés nélkül, sokkal több anyagi lehetőséget kínál az élet, mint korábban, a világ kinyílott számukra. Én, ha a Kádár-rendszerben elmentem volna ebből az országból, ide többet nem jöhettem volna vissza (amit disszidálásnak hívtak), amíg a kommunisták voltak hatalmon. Ma, ha itt nem sikerül, a világban bárhová elmehet egy fiatal szerencsét próbálni. És ezek a dalok, amiket Attilával megírtunk ezelőtt 40-50 éve, mind a mai napig igazak. Remélem, hogy túl is élnek minket!”
Kiűzettek a Paradicsomból
A Balázs Fecó billentyűs hangszerek, Fischer László gitár, Scholler Zsolt basszusgitár és Dorozsmai Péter dob (előtte ezen a hangszeren Pados István játszott, aki Norvégiába disszidált, majd egy évre Papp Tamás vette át a dobverőket, aki viszont a Skorpióba igazolt) felállású banda 1980-as debütáló korongja a hard rock bandáktól addig szokatlan módon koncepcionális jellegű, keretes szerkezetű, amit az Előszó és az Utószó jelez. Sejtelmes, halk orgonaszóval kísért dúdolással kezdődik a lemez az Előszóban, ami aztán erőteljes zongora-, később éles szintetizátorfutamokba csap át, majd az egész csapat bekapcsolódik, és a gitár uniszónóban játszik a billentyűs hangszerekkel, ebben teljesedik ki az első tétel, ami igazából véget sem ér, egy basszuspengetéssel (illetve egészen pontosan néggyel) máris ott találjuk magunkat a Kiűzetés a paradicsomban című, rendkívül komplex számban, amely az emberiség – akárhogy is nézzük – mai napig legfontosabb problémájával foglalkozik. „A tudás fáját elhagyod, s bár titok még a holnapod” énekli Balázs Fecó – érdemes egyébként összevetni egy 1978-as demóval, amin még Vikidál Gyula énekel, mielőtt még elhagyta volna a bandát a legelső fellépésük előtt, s így Balázs Fecóra szakadt az éneklés teljes súlya –, és a Korál teljes legénysége alátámasztja a mondanivalót: a gitár és a billentyűk egymással versengve, mégis egymást kitűnően kiegészítve szaggatott dallamot játszanak, és ehhez járul még hozzá Dorozsmai Péter nagyszerű dobtempója, amit ízlésesen, önmagát nem túlságosan előtérbe tolva díszíti a dallamot.