A magyar film egyik nagy problémája az, hogy nem jók a forgatókönyvek. A forgatókönyvírás is egy szakma, ahogy a filmrendezés is, lehet tanulni, hazánkban az elmúlt fél évszázadban nem fektettek erre túl nagy hangsúlyt. Meg is lett az eredménye. Az megint csak más kérdés, hogy még az is kevés egy zseniális film elkészítéséhez, hogy jól összeraktak egy forgatókönyvet, mert mindig kell bele valami varázslat. Valami isteni sugallat, valami megmagyarázhatatlanul szép, valami, ami korokon, időn és téren átnyúlik. Madarász Isti 2016-ban elkészítette a Hurok című filmjét, ami azért lett óriási siker, mert nagyon átgondolt, dramaturgiai szempontból jól felépített, és okos forgatókönyvet írt hozzá.
Ráadásul végig benne van valami megmagyarázhatatlan többlet, amit nem lehet megtanulni, amire nem lehet ráérezni, amit az igazán tehetséges alkotók minden zseniális művükhöz ajándékba kapnak. Madarázs Isti esetében ez az igazán mély szeretet (nevezhetjük szerelemnek is persze) megszületése a mozivásznon. Nem az történik, hogy elhisszük, látjuk, rendben van, hanem tényleg ott vibrál a levegőben. A főszereplő fiú, Száraz Dénes olyan mértékig lényegül át a szerep megformálása során, hogy szinte a néző is átérzi, ahogy alakul át nagy recsegések közepette a személyisége. Száraz Dénes minden másodperce hiteles játék, de valószínűleg az a lényeg, hogy nem játszik ő semmit.

Fotó: Forum Hungary
A magyar filmek másik nagy hibája – azon túl, hogy nagyon kevés a jól megírt forgatókönyv –, hogy a színházi színészek nagyobbik hányada nem tud a kamerák előtt játszani. Miért is tudna? Ilyen esetben azonban a színész művészi megoldásain túl a rendezőnek alapvetően a színész minden rezdülését fel kell építenie, és erre kevesen képesek. Vagy találni kell olyat, aki kamera elé született. Madarász Isti mindkettőt jól tudja, jó megérzései vannak a színészek válogatásakor, és tud figyelni arra, hogyan néz majd ki egy-egy alakítás a mozivásznon. A Hacktion című sorozat, ami alapvetően teli volt kamaradrámára hajazó jelenetek sorával, remek iskolának bizonyult ahhoz, hogy Madarász Isti megtanuljon figyelni a színészek rezdüléseire.