Peter Morgan gondoskodott róla, hogy a korona rajongói pontosan tudják, a walesi hercegné áldozati bárányként vonult az oltárhoz. A német RTL új, hatrészes Sisi-sorozatában a császárnét játszó Dominique Devenportnak is van egy hátulról fényképezett esküvői ruhás képe. Pablo Larraín Diana magányát a Spencer plakátján a hercegné hatalmas szoknyás fehér estélyijével jelzi, amelyben szinte elveszik a törékeny Diana. Devenport Sisije ugyanígy, végtelenül egyedül ül esküvője előtt az aranykalitkában. Chris Van Dusen és Shonda Rhimes gondoskodott róla, hogy a mai tinédzserek azt gondolják, a XIX. században a lányokat a nászéjszaka előtt még a méhek és a virágok összefüggéseiről sem világosították fel az anyák. A Bridgerton-életérzés Sisinél is visszaköszön, annyi különbséggel, hogy itt hősnőnk maga érdeklődik a házasság örömei iránt.
A rendező Sven Bohse (Ku’Damm 56 és 59) és a vezető producer, Andreas Gutzeit bevallottan „modern” módon kívánták tálalni Sisi és Ferenc József szerelmének és házasságának történetét, amely a XXI. elvárásoknak megfelelően nem csupa cukormáz, hanem drámákkal és ízlésesen tálalt szexualitással teli.
Ez elsőre érdekesnek tűnik, míg ki nem derül, hogy
sem a dráma, sem az ízléses szexualitás nem a sorozat erőssége.
Kezdjük a drámával. A sorozat valóban sötétebb hangulatú mind fényképezésében, mind karakterábrázolásában, mint Ernst Marischka három filmje az ötvenes évekből. A Romy Schneider által megformált császárné egyfajta visszájára fordult emancipációt jár be, amely során a nagyobb jóért feláldozza saját igényeit. Mellette Karlheinz Böhm Ferenc Józsefje merev, nem kifejezetten okos figura, aki felesége elbűvölő személyisége nélkül aligha futott volna be uralkodóként nagyívű karriert. Ugyanakkor a házaspár egymást kiegészítő tulajdonságai és az ezen alapuló szövetség megfelel az ötvenes évek elvárásainak. Az új Sisi készítőinek igazuk van, hogy azóta a társadalmi értékek változtak, de a kor és a közeg, amelyben Sisi élt, még inkább az önfeláldozást és a nagyobb jót hirdette. Egy hercegkisasszony egyetlen megélhetési lehetősége a férjhez menetel volt, így akármilyen szabadon nőtt fel Wittelsbach Erzsébet, pontosan tisztában volt vele, hogy bárkinek is mondja ki az igent, nem lesz olyan élete, mint gyermeki otthonában, Possenhofenben.



















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!