Kalocsai hímzés a leopárdmintás táskán – Lezárult a budapesti divathét + galéria

Magyarországot népszerűsíti és a divatipari vállalkozásokat segíti a Magyar Divat és Design Ügynökség által életre hívott Budapest Central European Fashion Week, amely idén a tizedik alkalommal népszerűsítette a hazai tervezők alkotásait a Szépművészeti Múzeum épületében. A letisztult őszi daraboktól kezdve a csillogó fejdíszeken és ruhakölteményeken át számos formavilág mutatkozott be a lapunk által megtekintett Nanushka-, Aeron-, Nini- és Virag Kerenyi-kollekciókban vasárnap. Utóbbi tervezője, Kerényi Virág többek között arról is beszélt, hogy a magyar kalocsai motívum a leopárdmintás táskán is megállja a helyét. Galériánkban bemutatjuk a legizgalmasabb szetteket.

MAGYAR NEMZET
2022. 09. 07. 18:07
null
Fotó: Holecz Endre
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nemcsak a divat szerelmeseinek érdekes és izgalmas rendezvény a budapesti Central European Fashion Week (BCEFW), a közép-európai divathét, hanem mindenkinek, aki kíváncsi, hogy a hazai tervezők milyen színvonalas alkotásokkal örvendeztetik meg a divatipart.

A Magyar Divat & Design Ügynökség rendezvényéről korábban Jakab Zsófia, az ügynökség vezérigazgatója és Forintos-Szűcs Anita vezérigazgató-helyettes beszélt az esemény sajtótájékoztatóján, amelyen kiemelték: a rendezvény célja, hogy a hazai divat- és dizájnszektor szereplőit bevezesse a nemzetközi szakmai életbe, amelyben a divathét az egyik legfontosabb állomás.

A rendezvényen több napon keresztül látványos bemutatókon szerepeltek az ismert és elismert tervezők, így az érdeklődők megismerhették, hogy kik a magyar divatipar legnagyobbjai és milyen stílust képviselnek. A rendezvény továbbá számos magyar márkának is lehetőséget adott bemutatkozni, például kozmetikai cégeknek, ékszereket vagy táskákat készítő tervezőknek, akiknek a munkáit a múzeum előcsarnokban lehetett megtekinteni.

A divathéten számos hazai ismert ember is részt vett, akik kedvencük kollekciójába öltözve, látványos ruhadarabokban tekintették meg a bemutatókat. A divatkedvelők gyűjtőhelyéül is szolgáló esemény ideje alatt a résztvevők és tervezők együtt ünnepelték az öltözködést mint művészetet.

Kreativitás a kifutón

A vasárnapi bemutatók közül lapunk négy tervező alkotásait tekintette meg. Elsőként a Nanushka show-ján jártunk. A márka tervezője, Sándor Szandra az elegáns, modern stílust képviseli, amely a bemutatóján is tükröződött. Az idei eseményen letisztult pasztellszínekkel dolgozott, ahol az őszi időszakhoz igazodva számos kötött, kreatívan varrott ruhát mutatott be.

A Nanushka nemzetközi szinten is elismert és kedvelt, a Forbes beválogatta a világ 12 legjobb márkája közé. Sándor Szandra ruháit mára 28 országban, közel hetven városban és több mint 160 boltban találhatjuk meg. A Nanushka ráadásul már a harmadik alkalommal szerepel Európa leggyorsabban növekvő vállalatai között, és a divatmárkáknál is egyértelműen listavezető. A Nanushka ruháit több amerikai híresség is viselte már, köztük például Selena Gomez is.

A következő márka az Aeron volt. A bemutatón látott ruhák az elegáns stílust ötvözték egy-egy vagányabb kiegészítővel. A márkát Áron Eszter alapította 2012-ben. A tervezőnek fontos a közép-európai kézműipar hagyományainak ápolása, emellett pedig a folyamatos innovációra fókuszál. Az Aeron márka ezek harmonikus találkozása.

Az Aeron idén részt vett a koppenhágai divathéten is. Ez az első magyar divatmárka, amely bemutatkozhatott a legkörnyezettudatosabb divathéten.

Az Aeront a Nini váltotta, melynek tervezője Molnár Nini. A tervező nosztalgikus hangulatot kelt ruháival, miközben a modern stílust képviseli. Molnár Nini az úgynevezett Pombaggel debütált, amelynek népszerűsége vitte előre tervezői útján. A vasárnapi bemutatóján a formákkal és a színekkel játszott, főként a nyárias ruhák domináltak.

A következő márka, a Virag Kerenyi szinte teljesen eltért a korábbi bemutatóktól. A tervezőről, Kerényi Virágról tudható, hogy az extravagáns stílust képviseli, a merész kombinációkon át a látványos színeken és formavilágokon keresztül. 

Ez alkalommal sem okozott csalódást, a korábban látott bemutatóktól eltérően kollekciójában rendkívül látványos megjelenésű modellek érkeztek a kifutóra. Habár a bemutató kizárólag fehér színű ruhákkal indult, már azok is feltűnő, strasszokkal és kövekkel varrt darabok voltak. A tervező a show második felére bemutatta a tőle már jól ismert, igazi színes és csillogó Virag Kerenyi-stílust is.

Kalocsai és leopárdminta

– Nálam sosincs vezérfonala a bemutatóimnak, nincs konkrét témakör – mesélt lapunknak Kerényi Virág a kollekciójáról. – A ruhadarabok egy alkotási folyamat részeként születnek meg, a munka során alakul ki bennem a kollekció. Ez most is így volt. Mindössze arra fókuszáltam, hogy szembemenjek a tavalyi fekete tematikával, illetve a tőlem megszokott színes kristályos és flitteres darabokkal. Ezért először fehér ruhákat mutattam be, de azért nem hazudtoltam meg magam, a kollekció végén megérkeztek a színes, feltűnő darabok. Az idei bemutatómban saját mintákkal álltam elő, és nem úgymond a megvásárolható anyagok közül válogattam – tette hozzá. 

A Virag Kerenyi tervezői darabokat könnyű felismerni a szegecses berakásokról, pedig a tervező elmondása szerint sosem volt se rocker, se punk, azonban rájött, hogy ezek az extravagáns és feltűnő szegecsek úgy is használhatók, hogy azok ne egy konkrét zenei stílusra emlékeztessenek. Hozzátette, szerinte egy szegecses táska ugyanúgy illik egy letisztult ruhadarabhoz, mint egy punkos vagy rockeres szetthez. Az általa tervezett táskákon megtalálható egy magyar motívum is, a kalocsai mintás virágok.

– Nagyon szeretem a magyar népművészetet. Terveztem táskákat, ahol a kalocsai virágok leopárdmintás táskára kerültek. A tervezés szempontjából bátor vagyok, mert mindent mindennel kombinálok, és nem félek attól, hogy a motívumok elnyomják egymást – emelte ki a tervező.

Kerényi Virág jelenleg a Csináljuk a fesztivált című televíziós műsor jelmeztervezője, és stylistként is dolgozik.

A divathéten a magyar tervezők mellett lengyel és ukrán márkák is bemutatkoztak. A rendezvény elmúlt kilenc szezonja közel húszezer helyszíni látogatót vonzott, a Magyar Divat & Design Ügynökség 220 modellel közel kétszáz ruhabemutatót rendezett meg.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.