– Külön izgalmas feladat egy közismert, kanonikus mű adaptációjában, hogy mit találok benne olyat, amit mások nem vettek észre, holott fontos. Én úgy vagyok hűséges Arany művéhez, hogy valami olyat mutatok, ami újszerű. Az volt a célom, hogy a saját nézőpontomból vizuálisan megragadjam és hiteles képet adjak Toldiról és a környezetéről, például a Nagy Lajos korabeli Budáról. Kicsit csaltam ez utóbbiban, mert amikor a történet játszódik, a XIV. század közepén, még csak épült Buda vára, de a filmben a kész várat rajzoltam, rajzoltuk meg. Aranynak vannak különböző hivatkozási pontjai, például Sámson – a harmadik énekben –, aki egy fizikailag különleges és természetfölöttien erős bibliai alak. Toldi tizennégy éves lehet a történet kezdetén, az ereje minden halandóét fölülmúlja. Miklós és György konfliktusa sem egyedi, például az Erős Jankó magyar népmese ugyanerre az alapra épül, csak ott a nagybácsival van konfliktus, itt pedig a bátyjával. Azt szeretem a Toldiban, hogy ez nagyon jól kitalált és alaposan végiggondolt lélektani történet. A testvérviszálynak csak részben oka az idősebbik fiú irigysége, kapzsisága, ravasz gonoszsága, legalább ilyen fontos elem Miklós sértődöttsége, nagyravágyása, féktelen indulatossága. Egy kamasz fiút látunk a filmben, az összes létező lelki problémájával, érzelmi hullámzásaival, nő még sehol a láthatáron, csak a mama, ő a mindene, a fő támasza. A legtöbb könyvillusztráció egy tagbaszakadt, harminc év körüli izompacsirtát mutat, holott Arany azt írja róla, „még legénytoll sem pehelyzik állán”.