Elektromos mobilitás, vezető nélküli autó, automatizált gyárak és fuvarmegosztás – ez csak néhány eleme, következménye annak a bomlásnak, amely már a koronavírus-járvány kitörése előtti időszakban megjelent a hagyományos értelemben vett autóiparban. Ezt most még cifrázzák az utazási korlátozások, a globális szintű gyárbezárások, a folyamatos elbocsátások. Az elmúlt néhány hónapban már megmutatkoztak az első jelei az ágazat formálódó jövőjének, de a legnagyobb változások még hátravannak – mutat rá a McKinsey globális gazdaságkutató és tanácsadó cég tanulmánya. Több autókereskedés legalább egy hónapra bezárt, s becslések szerint tavaly a húsz legnagyobb gyártó mintegy százmilliárd dollár veszteséget volt kénytelen elkönyvelni, ami hat százalékpontos zuhanás a két évvel korábbi adatokhoz viszonyítva.
Karácsony a pokol közepén
Sztehlo Gábor evangélikus lelkész ember maradt a pokol közepén is.