Értékes ajándékot kapott a nyíregyházi Jósa András Múzeum 2011 januárjában. Nagy Sándor dombrádi lakos nagy méretű edénytöredékkel lepte meg a közgyűjteményt. A maradványok restaurálása után kiderült, az adomány nem akármi: egy kétfülű, emberfejjel díszített álkantharoszról (ivócsésze) van szó, amely azért is különleges, mivel
csupán öt ilyen leletről tudnak a Kárpát-medencében.
A csonk egy mélyedésben feküdt, három méterrel a felszín alatt. Az észak–déli dombhátat, a helyszínt Jakab Attila, a múzeum régésze járta be. Azt tapasztalta, hogy a domb északkeleti negyedét már elhordták, így nem lehetett megállapítani, hogy az edény eredeti helyén feküdt-e, amikor Nagy Sándor meglelte, vagy csak oda lett hajítva.
Jakab Attila ezt annak kapcsán említi, hogy egy kistiszaháti asszony 11 évig volt boldog tulajdonosa egy késő vaskori, csaknem 2300 éves kelta edénynek, amelyről azt hitte, alig félszáz éves, ezért kaspóként használta, virágot tartott benne. Hogy mutatósabb legyen, olajjal kenegette. Egy dombrádi férfi, Karászi Zsolt, aki 2015-ben a régi temetők állapotát mérte fel a településen, figyelt fel elsőként arra, hogy a családi „kaspó” vélhetően kincset ér. A Kr. e. V–I. században készült edény ezt követően került be a nyíregyházi Jósa András Múzeumba, ahová egyébként is bejelentést kell tenni a környéken talált minden nagyon régi vagy annak tűnő tárgyról. Irénke és férje mégis megúszta, sőt még ajándékot is kaptak a közgyűjteménytől, mivel határozottan állították, nem tudták, milyen értéket leltek meg a helyi homokbányában, ahonnan edénytöredékeket is hazavittek, de mert nem tudtak összerakni belőlük még egy teljes vázát sem, kidobták a maradványokat.
Ugyanezen a kistiszaháti helyszínen 1991-ben már látták az épen megőrződött edényt, de mivel volt benne egy csecsemőkoponya, körülötte pedig számos csont, a homokot szállító férfiak nem vitték el. Az általuk előadott történetre azonban semmilyen bizonyíték nincs, mutat rá Jakab Attila. Ettől eltekintve a környékbeliek rendkívül leleményesek a régiségek újrahasznosításában. Előfordult, hogy a termőföldből kikapált lándzsát sárvakarónak használták, a tiszaszőlősi rézkori sírból kiszedett drótokkal pedig kukoricacsöveket akasztottak fel.