Négyszáz lóerő
A Beloianniszt a balatoni hosszirányú kirándulójáratok forgalmi igényeinek figyelembevételével tervezték. A hajón lévő tábla szerint „Épült az 5 éves terv harmadik évében a Balatonfüredi Hajógyárban”. 1952-ben bocsátották vízre Beloiannisz motoros néven. A csavarmeghajtású hajó 44,13 méter hosszú, legnagyobb szélessége 7,28 méter, merülése teljes terheléssel 1,8 méter, befogadóképessége hatszáz fő. A hajót eredetileg egy Láng-gyártmányú, négyszáz lóerős dízelmotor hajtotta, amely óránként 23 kilométeres utazósebességet biztosított a számára. Szegecselt acéllemezből készült hajótestének belső merevítésére vasat és acélt használtak, hegesztéssel.
A felépítmények falai is acéllemezek, a fedélzetek, a parancsnoki híd és a bútorzat jórészt fenyőfából készült. 1969-ben nagyjavításon esett át Siófokon, majd 1974-ben új, 428 lóerős keletnémet SKL motort kapott, amelynek gyári tábláján ez olvasható: Veb Schwermaschinenbau „Karl Liebknecht”, Magdeburg (Deutsche Demokratische Republik).