Léteznek dolgok, tárgyak, amelyek említése mindenkiben megmozdít valamit. Ilyen a balatoni hajóflotta egykori büszkesége, a Beloiannisz, amely ötven évig a flotta zászlóshajója, legnagyobb és leggyorsabb utasszállítója volt. Ünnepélyes szezonnyitók főszereplője, diplomáciai események helyszíne, de legfőképpen magyar (és német) milliók balatoni élményeinek részese.
Kopog a fémen az áprilisi eső a Duna elzárt öblében. A neszmélyi Hajóskanzenben keressük a Beloianniszt, miután esőbeállónak használtuk a partra kiemelt Vöcsök I. szárnyashajót. A zuhé csitultával elballagunk a szállodahajóvá alakított oldallapátos gőzös, a Neszmély (korábban Bakony) előtt.
A matuzsálemek sorát egy másik oldallapátos gőzös, a Petőfi folytatja – pontosabban, ami megmaradt belőle a tragikus tűzeset után. Kiégett, rozsdás teste vigasztalan látványt nyújt, de akad, aki még így is hisz benne, hogy menthető. Fénykorában hasonló lehetett, mint az 1869-ben épült Zoltán gőzhajó, amely 2009-ben újult meg. A Petőfi szellemhajó és a pompás Zoltán által közrefogva pihen a Beloiannisz, kopottas orrán az 1991 óta viselt Balaton névvel.
A rendszerváltáskor kínosnak érezték, hogy a flotta zászlóshajója egy vitatott múltú görög kommunista nevét viselje, de aztán mégis visszanevezték. A hajósok úgy tartják: rossz ómen, ha egy hajó új nevet kap.
Messziről látszik, hogy felépítményének legfelső, harmadik szintjétől a magassági korlátozások miatt megszabadították, amikor 2014-ben – tizenegy év hiábavaló rostokolás után – a Sió csatornán átvontatták a Dunára. Először az újpesti hajógyárba vitték, ahol kihúzták a partra, és megállapították, hogy alulnézetből sincs jó állapotban, viszont öreg motorjába ennyi év állás után is sikerült életet lehelni, ami biztató jel. A hajó azóta hol itt, hol ott várta, hogy sorsa jobbra forduljon.

Befut egy autó Policsányi Istvánnal és Vizy Mártonnal, akik éppen a komáromi hajógyárban voltak tárgyalni a Beloiannisz restaurálásáról. Ők azok, akik idén saját zsebből megvásárolták, és hihetetlen energiával fogtak hozzá a félmilliárd forintra taksált munkához.