– A Nemzeti Közszolgálati Egyetem Molnár Tamás Kutatóintézetének konferenciáján adott elő. Ennek témája az intézet magyar származású, de élete legnagyobb részében nyugati emigrációban élt filozófus életműve volt. Miért nevezte Molnár Tamást (1921–2010) katolikus ellenforradalmárnak?
– A konferencia remekül sikerült, és örülök, hogy én is segíthettem a külföldi előadók ideszervezésében. Talán én voltam az egyetlen felszólaló, akinek nincs doktorátusa, így valamivel kevésbé formálisan szólalhattam fel a többieknél, hozzátéve, hogy előzetes megjegyzéseket teszek Molnárról. Annak alapján neveztem katolikus ellenforradalmárnak, amit tőle és róla eddig olvastam. Világossá vált számomra, hogy állhatatos katolikus volt, mély hittel, aki azonban nagyon kritikusan viszonyult a második vatikáni zsinathoz és mindahhoz, ami született belőle. Katolikus tradicionalista, akit nemcsak azért nevezek ellenforradalmárnak, mert Az ellenforradalom című művében maga is elemzi, hogy mit jelent ez, különösen a modern ember számára. Hanem azért is, mert az érveivel szembemegy a mai korszellemmel. Írásaiban egyre érzékelhetőbben szól a veszélyekről, amelyekkel ma a nyugati civilizáció részeként szembesülünk. Nemcsak arról a fenyegetésről van szó, amit a második vatikáni zsinatot érvényre juttató progresszívek az egyházon belül jelentenek, hanem arról is, amit az egyre inkább birodalmi Egyesült Államok képvisel. Olyasvalakiként, aki ott született és elsősorban ott is nőtt fel, sajnálattal kell kimondanom: az Egyesült Államok a globális progresszivizmus egyik fő hordozójává vált, ami tragikus, siralmas és sajnálatos. Molnár márpedig ezt évtizedekkel előbb megjövendölte. Nem gondolta, hogy Amerika egészében gonosz lenne, de a prófétájává lett annak, amit az egyre veszélyesebb amerikanizmus képvisel. Megelőzte a korát, de ma is sokat lehet tanulni tőle. Ma is vannak az Egyesült Államokban, de főleg Nagy-Britanniában, a tory pártban olyanok, akik ragaszkodnak a konzervativizmus régi, Edmund Burke-re (1729–1797) visszavezethető angolszász felfogásához: törekedjünk konszenzusra, legyük udvariasak a másik oldallal, ilyesmik. Mármost éppen ez az, amiről kiderült, hogy nem működik. Ezzel veszítettünk el mindent. A házasság, a hagyományos család fogalmát és sok minden mást. A mai idők bátrabb kiállást követelnek, olyat, amilyen az önök miniszterelnökéé és még néhányaké Európában. Molnár életműve kiváló arra, hogy tanuljunk belőle.