Megérkezett a „kis Red Bull”, a csapatfőnök az F1 jövője miatt aggódik

A Formula–1-ben szereplő Alpha Tauri istálló hétfőn bemutatta 2022-es versenyautóját, az AT03-at, Franz Tost csapatfőnököt azonban a versenygépen kívül más téma is foglalkoztatta.

Magyar Nemzet
Forrás: MTI2022. 02. 14. 17:37
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Red Bull fiókcsapataként működő alakulat a Twitter-oldalára feltöltött rövid videóban rántotta le a leplet az AT03 kódjelzésű versenygépről, pontosabban leginkább az idei fényezésről, mert a valódi versenyautót vélhetően csak az első hivatalos teszten láthatják majd a szurkolók. A 2021-ről idénre halasztott szabálymódosítások miatt a legtöbb istálló nem teljes valójában prezentálta a 2022-es konstrukciót, az aerodinamikai és egyéb változtatásokat ugyanis a csapatok nagy része próbálja titokban tartani az utolsó pillanatig (a közzétett fényképeket galéria formájában a cikk végén tekinthetik meg).

Az előző kiírásban a konstruktőrök között hatodik helyen végzett Alpha Tauri istálló versenyautóit idén is a francia Pierre Gasly és a japán Cunoda Juki vezeti majd.

– Az új szabályok miatt nagyon megváltozott az autó a mostani idényre, a kinézete más, és a tervezési folyamat is átalakult – nyilatkozta a bemutatón Gasly. – Ez egy új kezdet minden istálló számára, a nulláról indulunk, és örülünk neki, hogy tiszta lappal kezdhetjük az évet. Nincsenek kétségeim a csapatunk képességeit illetően, a mérnökök elégedettek az eddig elvégzett munkájukkal. Mint az összes többi istálló, mi is hónapok óta dolgoztunk az autónkon, de addig nem fogjuk tudni az AT03-as igazi teljesítményét, amíg pályára nem gurulunk a barcelonai teszteken. Mindenesetre remekül néz ki az autó, és izgatottan várom már az új idényt.

A 2022-es Formula–1-es idény március 20-án rajtol Bahreinben, előtte pedig két kollektív teszten vesz részt a mezőny: február 23–25. között Barcelonában, március 10–12. között Bahreinben róják majd a kilométereket a pilóták.

Van értelme ennyi futamot rendezni?

A prezentáció után Franz Tost, az Alpha Tauri csapatfőnöke nem az autóról beszélt elsősorban, hanem arról, hogy szerinte egy idényben elegendő lenne 18-20 Formula–1-es futamot rendezni. Az idén rekordot jelentő mennyiségű, 23 versenyhétvégére kerül sor.

– Tavaly szerencsénk volt, mert a futamok nagy része érdekes és izgalmas volt, a nézők sok csatát láthattak, de nem várhatjuk el, hogy ez mindig így legyen – mondta az osztrák szakember, aki szerint az F1 azzal is megőrizné különlegességét, ha kevesebbszer látná egy évben a mezőnyt a közönség.

A versenysorozat kereskedelmi jogait 2017 óta birtokló egyesült államokbeli Liberty Media tervei szerint hamarosan 25 futamosra bővítik a vb-t. Tost szerint ha húsznál több verseny van egy esztendőben, akkor a szurkolók el fogják veszíteni az F1 iránti érdeklődésüket. A csapatfőnök ugyanakkor hangsúlyozta, neki nincs problémája azzal, ha ilyen mennyiségű versenyen kell részt venniük egy év alatt, de úgy véli, meg kell fontolni, hogy ez valóban a világbajnoki sorozat jövőjét szolgálja-e. A túlzsúfolt versenynaptárról korábban a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel és a száguldó cirkusz egykori ura, Bernie Ecclestone is elmarasztaló véleményt fogalmazott meg.

Az eddigi autóbemutatók: Haas, Red Bull, Aston Martin, McLaren

Borítókép: Megérkezett az AT03 (Forrás: Alpha Tauri)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.