Verstappen akaratán kívül sorozatosan borsot tört Leclerc orra alá

Hiába tűnt az idény első felében versenyképesnek a Ferrari, ha valamilyen versenyzői, taktikai vagy műszaki hiba, esetleg pusztán pech miatt mindig porszem kerül a gépezetbe. A Formula–1-es Belga Nagydíjon utóbbi okozta Charles Leclerc vesztét: Max Verstappen (Red Bull) sisakfóliája miatt járt szerencsétlenül vasárnap.

Magyar Nemzet
2022. 08. 29. 10:57
Charles LEclerc
Ferrari's Monegasque driver Charles Leclerc waits in the paddock ahead of the third free practice for the Belgian Formula One Grand Prix at Spa-Francorchamps racetrack in Spa, on August 27, 2022. (Photo by Kenzo TRIBOUILLARD / AFP) Fotó: AFP
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Ferrari tempója a belga versenyhétvégén egyébként is lassabb volt a Red Bull autóinál, senki sem tudta tartani a lépést Verstappennel, aki Sergio Pérez szerint úgy versenyzett, mintha nem is erről a bolygóról származna – utalt a holland pilóta csapattársa arra, hogy Verstappen a 14. helyről rajtolva gázolt át a mezőnyön. 

Visszatérve az ágaskodó lovakhoz: motorkomponens-csere miatt Leclerc is hátulról, közvetlenül Verstappen mögül indult, és a két pilóta akár kart karba öltve vadászhatta volna le az előttük autózókat. Nem így történt, mégpedig amiatt, mert Leclerc már a negyedik körben kerékcserére kényszerült, mivel a jobb elsője füstölni kezdett. A bajt Verstappen letépett sisakrostély-fóliája okozta, ami a Ferrari fékhűtőnyílásában talált új otthonra, de a csapat szerelői el tudták távolítani onnan. 

A 24 éves versenyző így folytatni tudta a versenyt, és az ötödik helyen autózott, amikor a csapat úgy döntött, egy új szett abroncsot tesz fel az autójára, hogy egy extra pontért a monacói megfuthassa a verseny leggyorsabb körét. Igen ám, csakhogy Leclerc a leggyorsabb kört sem futotta meg, emellett pedig a bokszban egy kilométer/órával átlépte a megengedett sebességlimitet, amiért a futam után időbüntetést kapott, és még az ötödik helyet is elbukta Fernando Alonsóval (Alpine) szemben.

Mattia Binotto igyekezett megelőzni, hogy bárki is pilótáját hibáztassa az esetért, és a versenyt követően elárulta, valójában ismét Verstappen fóliája volt a ludas. – Nem a megszokott érzékelőrendszert használtuk a sebességmérésre, mivel az meghibásodott, amikor Max sisakfóliája miatt túlmelegedett a jobb első. A tartalékrendszer pedig nem volt elég pontos, mint kiderült. Ez egy balszerencsés helyzet volt, de emiatt nem leszünk kevésbé bátrak. Ha a körülmények lehetővé teszik, a jövőben is megpróbáljuk megfutni a leggyorsabb kört – ígérte a csapatfőnök, aki szerint helyes döntést hoztak Leclerc bokszba hívásával: – Elég előnye volt Fernandóhoz képest, és tudtuk, hogy a csere után közel leszünk hozzá, és vissza is előzzük majd őt, mivel a frissebb abroncsok és a DRS is minket segítettek volna.

A Ferrarit több kritika is érte az elbaltázott taktikai döntések miatt az elmúlt időszakban, de Binotto a csapata védelmére kelt. – Természetesen mindig azon vagyunk, hogy fejlődjünk, és vannak olyan esetek, amikből tanulnunk kell. Végigtekintve az idény eddigi részén, többnyire hibaként ítéltek meg olyan döntéseket is, amelyek valójában nem voltak azok. Szerintem most is helyesen döntöttünk, amikor kihívtuk őt a bokszba. A Formula–1-ben bátornak kell lenni – szögezte le a csapatfőnök.

Leclerc a futam után a Red Bull tempófölénye miatt értetlenkedett. – A büntetésért én vagyok a felelős, a csapat nem hibáztatható semmiért. A Red Bull-lal viszont egész hétvégén nem tudtuk felvenni a versenyt. Rengeteget javultak, aggasztó, hogy nem tudjuk, minek köszönhető ez. Az egyenesekben továbbra is elképesztően gyorsak, de most már a kanyarokban is lehagynak minket – panaszkodott a monacói versenyző, aki 98 pontos hátránya miatt már nemigen bízik a bajnoki cím megszerzésében: – Rendkívül nehéz a helyzetünk, már csak a mai tempójuk miatt is. Van még hátra néhány futam, és bár nehéz dolgunk lesz, minden tőlünk telhetőt megteszünk az idény végéig.

Verstappen együttérez

A Belga Nagydíjat követően Verstappent is szembesítették a média képviselői azzal, hogy az ő sisakrostély-fóliája miatt sikerült balul Leclerc versenye. A címvédő sajnálja, hogy a kollégája ilyen peches volt. – Nem tudtam, hogy mi történt, de remélem, hogy nem az én fóliám volt. Sokan tépték le a fóliákat, és hatalmas balszerencse, ha ez okoz bajt. A pilóták, főleg, ha a mezőnyben autóznak, mindig aggódnak amiatt, hogy ilyesmi történhet velük. Ez a legrosszabb rémálmunk, de sajnos néha megvalósul – érzett együtt Leclerc-rel a holland, aki a maga futamáról így nyilatkozott: – Nehéz volt túlélni az első kört, próbáltam elkerülni a csetepatékat. A biztonsági autós szakasz után már rendben volt minden, sikerült megelőznöm néhány pilótát, miközben a gumijaimat is megóvtam, ez segítette a felzárkózásomat. Miután átvettem a vezetést, már csak az irányításom alatt kellett tartani a versenyt. Korábban nem tudtam volna elképzelni egy ilyen versenyhétvégét. Több is lehetne belőle.

 

Borítókép: Charles Leclerc (Fotó: AFP/Kenzo Tribouillard)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.