Autósportos berkekben néhány éve elterjedt, hogy van egy egészen különleges képességű magyar versenyző. Bucsi Attila már tavaly is uralta a Swift Cup Europe-ot, amelyben akkor a 15 futamból tízen az első háromban végzett, ötöt meg is nyert. Idén ezt is felülmúlta, hiszen 2022 mind a tizenegy versenyén őt intették le az első helyen (egy hétvége elmaradt, azért volt kevesebb verseny).
Bajnokságtól függetlenül igen ritka bravúr autósportban, hogy valaki 100 százalékos teljesítménnyel zárjon egy idényt, túraautóban pedig különösen az, hiszen ebben a rendszerben a tizenegy futam több mint a felén, hatszor a fordított rajtrács miatt a nyolcadik helyről kellett rajtolnia, és végül innen verte meg a mezőnyt.
– Még nem fogtam fel igazán, nagyon boldog vagyok, hogy elértem ezt a nagy a célt – árulta el lapunknak Bucsi Attila az elmúlt hétvégi, poznani idényzáró után. – Általában nem szoktam túl sokat gondolkodni egy-egy sikeren vagy kudarcon, de most még csak október eleje van, aránylag korán véget ért a szezon, úgyhogy most lesz idő gondolkodni rajta, és persze a jövőn is.

A Lengyelországban rendezett záró fordulóban három futamot kellett megnyernie a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. támogatását élvező Bucsi Attilának, hogy tökéletes eredménysorral fejezze be az évet, és mint elmondta, volt egy pont, amikor azt hitte, ez nem lehetséges:
– A második futamon a fordított rajtrács miatt a nyolcadik helyről rajtoltam, az elején előztem néhányat, már a negyedik-ötödik helyen voltam, amikor az előttem álló két versenyző összeütközött. Az egyiknek kitört a jobb első futóműve, ami miatt nem tudott kanyarodni, én meg mellette voltam, és tolt le a fűbe. Emiatt többen visszaelőztek, és kezdhettem elölről az egészet. Mire felértem a második helyre, az élen haladónak már nagy előnye volt, ráadásul a legnagyobb ellenfelem volt az, aki egész évben jó időket futott az időmérőkön. Nem hittem, hogy sikerül utolérni és megelőzni, mégis összejött.
Niki Laudára néz fel
Bucsi autóján Niki Lauda matricája is felfedezhető. A Formula–1 legendás világbajnoka 2019-ben, 70 éves korában hunyt el, a fiatal magyar csak felvételekről láthatta versenyezni, s leginkább a James Hunttal való vetélkedését bemutató Hajsza a győzelemért című filmből ismerte meg a történetét.