Max Verstappen (Red Bull) ismét parádést versenyt futott. Vasárnap Monacóban a szűk utcák és eső is nehezítették a dolgát, de a címvédő olykor a falat is érintve közel harminc másodperces előnnyel masírozott be a célba. Látszólag senkitől sem veszélyeztetve nyert a holland pilóta, ugyanakkor a végig második helyen autózó Fernando Alonso (Aston Martin) ténykedését árgus szemekkel kellett figyelnie a Red Bullnak.
– Nehezen jött össze a győzelem – fogalmazott Verstappen. – A verseny kezdetén a közepes keverék volt az autón, míg Fernando a keményeken indult. Nem akartunk ennyire sokáig várni a kerékcserénkkel, de kénytelenek voltunk, mert tisztában voltunk vele, hogy esni fog – azt viszont nem tudtuk, hogy pontosan mire számítsunk. Először nem volt könnyű felmelegíteni a gumikat, amelyek aztán ugyan működni kezdtek, de nehéz volt ilyen körülmények között versenyezni, az eső megérkeztével az átmeneti gumikon is nagyon csúszott a pálya. Nagy előnnyel rendelkeztem, így nem akartam túl sokat kockáztatni, de az előnyöm sem elherdálni. Olykor a falat is megérintettem, de Monacóban ez mindig így megy.
Alonso taktikájával nem számolt a Red Bull
Christian Horner világított rá arra igazán, hogy Alonso valójában mennyi fejtörést is okozott a Red Bull stratégáinak.
– Sarokba szorítottak minket. Már a hétvége előtt világos volt, hogy az idény első felében Monacóban vár ránk a legnagyobb kihívás, mert a pálya lassúsága miatt itt érvényesülnek a riválisok erősségei. Először azt gondoltuk, hogy a Ferrari lesz a fő ellenfelünk, de Fernando végig csúcsteljesítményt nyújtott – dicsérte a veterán pilótát a Red Bull csapatfőnöke.
– A futam előtt is idegesek voltunk, mert a gumimelegítők eltávolítása után kiderült, hogy sokan választották a kemény keveréket, és az előrejelzések szerint eső volt várható – így a többiek a kemény gumikon addig maradhattak kint, amíg csak akartak, a közepesek viszont gyorsabban kopnak. Azt hiszem, a kelleténél egy körrel tovább vártunk a kerékcserével, és ha Fernando is mindjárt átmeneti gumikat tesz fel, akkor szorosabb lett volna a verseny, és a nyomás is nagyobb rajtunk, de szerencsére a száraz gumikat tették fel neki az esőben. Mi csak annyit mondtuk Maxnak, hogy kockázatvállalás nélkül jusson be a bokszba.
A futam egy meglepő mozzanata volt Alonso első kerékcseréje. Már eleredt az eső, amikor a kétszeres világbajnok kiállt, azonban az Aston Martin szerelői az átmeneti esőgumik helyett a szárazakat tették fel a spanyol pilóta autójára. Alonso utólag elárulta, az előrejelzések alapján nem számítottak ekkora esőre, ráadásul a cseréje idején még csak két kanyarban volt csúszós a pálya, ezért tették le a voksukat a száraz keverék mellett.
– A kemény gumikat választottuk az elején, ezzel szinte feladtuk a rajt utáni, illetve az első kanyarban való támadás lehetőségét. Abban bíztunk, hogy tovább várhatunk az első cserével, mint Max, de ő remekül teljesített a közepeseken, és a vártnál tovább maradt kint. Ezután nem volt már esélyünk a győzelemre, a végén pedig az eső miatt tovább bonyolódott a helyzet, nehéz volt vezetni. Meglepő, hogy nem történt nagy baleset, és nem volt rá szükség, hogy pályára hajtson a biztonsági autó. Ilyen szempontból minden pilóta kiváló munkát végzett – fogalmazott Alonso.