– A legrosszabb, hogy hiába vagyunk Goa egy gyönyörű, ötcsillagos szállodájában, ahol az ablakból rálátni az óceánra, nem mehetünk ki – árulta el lapunknak László Csaba, akit augusztus végén nevezett ki vezetőedzőnek az indiai Szuperliga kétszeres bajnoka, a Chennaiyin FC. – Van egy nagy úszómedence is, látom, hogy épp tisztítják, de nem használhatjuk. Csak az edzések és a meccsek idejére hagyhatjuk el a szállodát, egyedül az internet köt minket össze a külvilággal.

Immáron több mint négy hónapja él László Csaba a buborékban, amelyben a bajnokság tizenegy csapatát és a kiszolgáló személyzetet teljesen elzárták, így tudják lebonyolítani a koronavírus-járvány idején egyedüli sporteseményként Indiában a futball-ligát. Minden más, még az országban nemzeti sportnak számító krikett is szünetel.
A goai luxusbörtönben háromnaponta tesztelnek mindenkit, az összes klubot külön szállodában helyezték el, és négy pálya épült a buborékon belül, azokon játsszák le a mérkőzéseket. A Chennaiyin FC kilenc forduló után a nyolcadik helyen áll a bajnokságban, amely februárban ér véget.
– Idény elején a negyedik helyet tűztük ki célként, és ez nem változott – állapította meg a csapat magyar edzője. – Kiegyensúlyozott a mezőny, csupán három pontra vagyunk a negyediktől. Két klub kiemelkedik, a Mumbai City és az ATK, amelyek két-három éve azonos stábbal dolgoznak, és a keretet is tudatosan építik. A többi együttes azonos szinten van.
Óriáscégeket csábít a 80-90 milliós nézettség
László szerint hatalmas potenciál van az indiai futballban, a Szuperliga fordulói 80-90 millió tévénézőt vonzanak, a stadionokban pedig 20–60 ezer között mozogtak a nézőszámok, amíg nem kellett zárt kapus mérkőzéseket rendezni. A növekvő reklámértékre a cégek is ráharaptak, a Mumbai City az angol Manchester City tulajdonosainak kezébe került, a Goa főszponzora a Red Bull, a Chennaiyin FC-t pedig öt évig pénzeli az Apollo Tyres, amely – amellett, hogy Magyarországon is van gumigyára – a Manchester United egyik támogatója.