Elvétve fordul elő a Formula–1-ben olyasmi, mint ami tavaly. Nem volt újonc a mezőnyben, ráadásul ugyanaz a húsz pilóta állt rajthoz a szezonnyitón, mint a 2023-as idényzárón. Ezek után várható volt, hogy a rá következő években nagy lesz a mozgolódás, és ez már a hétvégén kezdődő idényben megvalósul.
Alig van olyan csapat, amely a tavalyi pilótafelállásával kezdi meg az évet. Pontosan kettő, a konstruktőri címvédő McLaren és az Aston Martin.
Lance Stroll kirobbanthatatlan az édesapja, Lawrence Stroll istállójából, Fernando Alonso pedig még 43 évesen is képes leckéket adni fiatalabb csapattársának, így a 22. Formula–1-es idényének is nekivághat a kétszeres világbajnok. Max Verstappen tavalyi fő kihívója, Lando Norris természetesen maradt a McLarennél, amely éppen tegnap jelentette be, hogy 2028-ig meghosszabbította Oscar Piastri szerződését.
Ennyit az állandóságról. Az egyes csapatok több tapasztalt rókának is ajtót mutattak, így Sergio Péreznek (Red Bull), Valtteri Bottasnak (Sauber), Kevin Magnussennek (Haas), de Csou Kuan-jünek (Sauber) is távoznia kellett, míg Daniel Ricciardót (RB) és Logan Sargeantet (Williams) még idény közben rúgták ki. Bottas és Csou tesztpilótaként vállalt állást, a Mercedesnél, illetve a Ferrarinál, a többiek az F1-en kívül keresik meg a kenyérre valót.
Csapatok, pilótákMcLaren: Lando Norris, Oscar Piastri |
Újoncok lepik el a bokszutcát
A generációváltás részeként hat olyan pilóta lesz a rajtrácson, aki most kezdi meg az első teljes idényét a királykategóriában. Közülük Liam Lawson a legtapasztaltabb, ő tizenegy futamot teljesített az előző két idényben. És az új-zélandi vállalkozik egyben a legnehezebb feladatra is, hiszen Pérez utódjaként a négyszeres világbajnok Verstappen mellett kell bizonyítania a Red Bullnál, így várhatóan mindig a figyelem középpontjában lesz.
Ketten már túl vannak a debütáláson. Az angol Oliver Bearman három versenyen indult két különböző autóban, és a Ferrariban és a Haasban ülve is pontot szerzett, idén az utóbbival próbálhatja meg ugyanezt. Az ausztrál Jack Doohan pedig a tavalyi idényzárón egy 15. hellyel mutatkozott be az Alpine-nál, amely erre az évre ülést biztosított neki.