Clark Gable két nappal az utolsó forgatási napja után kapott szívrohamot, amibe tíz nappal később belehalt. A filmet február 1-jén mutatták be: ekkor lett volna 60 éves az Elfújta a szél sztárja. Ez volt Marilyn Monroe utolsó befejezett filmje is, bár ő még megérte a premiert: 1962-ben halt meg, alighanem szándékos gyógyszer-túladagolásban. Gyógyszerfüggőségétől, valamint mentális problémáitól már jóval a forgatás előtt és alatt is szenvedett, akkorra ráadásul Millerrel való házassága is zátonyra futott.
Az egyébként is nehéz természetű Monroe függősége a forgatást is alaposan megnehezítette (ezt Miller 2004-es, utolsó színdarabja alkalmával dolgozta fel), de talán még nála is rosszabb állapotban volt Montgomery Clift (Egy hely a nap alatt, Most és mindörökké), aki 1956-ban súlyosan megsérült egy autóbalesetben, ami után rákapott az alkoholra és a fájdalomcsillapítókra, és végül „Hollywood történetének leghosszabb öngyilkossága” után 1966-ban, 45 évesen meghalt.
És a film még csak sikeres sem lett a mozikasszáknál a maga idejében, pedig ha valami, a világsztárok jól dokumentált hanyatlása bevonzhatta volna a publikumot. Ha már hanyatlás: ilyesmiről szól maga a film is, mint arról a cím is árulkodik. Hogy Miller kiket értett a címszereplő kallódó, a társadalomba beilleszkedni nem tudó számkivetettek alatt, az nem teljesen egyértelmű: illik a leírás a film öt legfontosabb karakterére éppúgy, mint közülük a három férfira.

Fotó: Pexels
Roslyn (Marilyn Monroe) válásával nyit a film, ami után a nő idősebb barátnője és egyben főbérlője, Isabelle (Thelma Ritter) társaságában csatlakozik egy idősödő cowboyhoz (Gay szerepében Clark Gable) és annak ex-pilóta autómentő barátjához, Guidóhoz (Eli Wallach): a nevadai vidékre utaznak Guido tanyájára, ahová Roslyn és Gay rövidesen be is költöznek. Mikor Guido és Isabelle legközelebb meglátogatják őket, Gay vad musztángokat akar fogni, amihez egy rodeón keresnek harmadik férfit, és meg is találják Perce (Clift) személyében.
A két elvált nő is kilóg a sorból, de a három férfi válsága súlyosabb. Miközben mindannyian Roslynra vágynak, szembesülniük kell a hagyományos férfi szerepek hanyatlásával. Guido repülőgéppel hajtja a musztángokat, Perce szép lassan megöli magát a rodeón (ahol a nevezési díjra sincs pénze), a szabadságeszméjéhez foggal-körömmel ragaszkodó, Don Quijote-szerű Gay pedig inkább fog be vadlovakat aprópénzért (amiket aztán kutyaeledelnek darálnak le), minthogy heti fizetésért aljamunkát végezzen a tápláléklánc fenekén.