A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) bevezette az okostelefonnal megvásárolható e-jegyet és -bérletet. A nagy eseményről sajtótájékoztatón számolt be a cég, ezen szóba kerültek a bevezetést kísérő anomáliák is. Konkrétan: a vásárlók adatainak laza kezelése (személyi adatok biztonsága, illetve annak hiánya), az e-jegyek primitív módon lehetséges másolása (erre a Közlekedő Tömeg nevű csoport hívta fel a figyelmet), valamint egy etikus hacker akciója, aki a biztonsági rést kihasználva, egy egyszerű módosítás után 50 forintért vásárolt bérletet. Ő azonnal felhívta a BKK figyelmét a problémára, jelezve, hogy a bérletet nem fogja felhasználni.
Mindezeket a BKK vezérigazgatója, Dabóczi Kálmán – a rendszert gányoló T-Systems nevű kontárgyülekezettel egyetértésben – sorozatos támadásoknak minősítette, az elkövetőket pedig feljelentette. Dabóczi szerint a hibák nem hibák, és az általa webshopnak titulált értékesítési szisztéma semmivel sem gagyibb, mint más hasonlók. Az utazóközönség megnyugtatására közölte, a nyári hónapokat tesztüzemnek (!) szánták, az iskolaidőszakra minden tökéletes lesz.
Magyarán: a BKK átvett egy hibáktól hemzsegő rendszert, amelynek biztonságáért a fejlesztő a felelős. Amikor a rendszert támadás éri, és így veszélybe kerül, az ezért felelős cég sajtótájékoztató keretében kéri ki magának, hogy valaki támadni merészelt. Kissé furcsa gondolkodásmód. Az őr azért van az őrhelyén, hogy őrizze az adott objektumot. Nem dísznek. A T-Systems és Dabóczi Kálmán ezt másképp gondolja. Utóbbi egy veretes erkölcstani eszmefuttatást is beleszőtt a mondandójába: „A rendszer működik, fejlődik, a biztonsági szint pedig sokkal nagyobb, mint a kezdetekkor. Kíváncsi vagyok, ha mást támadnának be, mennyi idő alatt rogyna térdre. Tudom, hogy sokaknak fáj, hogy ez a projekt megvalósult, ilyen világban élünk.” A pocsék minőségű rendszert tehát megvétele óta javítgatják, döntően külsős észrevételek alapján. Amik bűncselekmények. Ez az izé még nem jó, de majd jó lesz. Isten bizony.