Több szempontból is történelmi jelentőségű a kormány által az Országgyűlésnek 2020-ra beterjesztett állami költségvetés. Magyarország az elmúlt harminc évben először fogja majdnem teljes egészében a befolyó bevételekből finanszírozni az összes kiadást, anélkül, hogy eközben az ország adósságállománya növekedne. Mi több, az uniós módszertan szerinti GDP-arányos adósságmutató 2020-ban 66 százalékra fog csökkenni. Ma már kevesen emlékeznek arra, hogy ez az arány a 2010-es kormányváltáskor még 80 százalék volt, amikor a Gyurcsány-Bajnai-kormányok az országot csődközeli helyzetben, romokban adták át, sőt még egy húszmilliárd eurós EU-IMF-világbankos megahitelt is Orbán Viktor nyakába varrtak, fizesse ki helyettük ő teljes körű alkalmatlanságuk és csődjük árát.
Harminc év kellett ahhoz, hogy végre megérhessük, hogy mára a költségvetési fegyelem olyan mértékben megszilárduljon, hogy a magyar költségvetés nullás egyenleget teljesíthessen. Vagyis ne kelljen többlet külső forrásokat bevonni az államháztartás finanszírozásához.
Bár a balliberálisok kormányzásuk alatt – Gyurcsány Ferenc vezetésével – minden évben megígérték, sohasem voltak képesek nullszaldós költségvetési egyenleget megvalósítani. Magyarország elmúlt húsz évének mindeddig legnagyobb költségvetési deficitjét is Gyurcsány Ferenc kormánya hozta össze még 2006-ban, amikor a költségvetési hiány megközelítette az ország GDP-jének a tíz százalékát. A költségvetési egyenleg javítása érdekében folyamatosan meg akarták reformálni az államháztartást, és állandóan újabb és újabb szerkezetátalakítási projekteket, programokat hirdettek, amelyek lényegében csak különféle megszorításokat, adóemeléseket, az állami vagyon, illetve az egészségügyre és az oktatásra fordítandó kiadások folyamatos csökkentését jelentették.
A jelenlegi, 2020-as költségvetés ezzel szemben nullszaldós, vagyis a közszolgáltatások költségét az állam a működési bevételeiből finanszírozza. Miközben a Nyugdíjbiztosítási Alap költségvetése egyensúlyban van, ennek fenntartása a büdzsének nem jelent pluszterhet. Az Egészségbiztosítási Alapnál is a bevételek és a kiadások egyensúlyával számolnak. Mi több, az egészségügyre jövőre többet költenek, mint idén. Minden kiemelt terület 2019-hez képest több forrással gazdálkodhat majd jövőre, különös tekintettel a családok támogatása mellett az oktatásra, az egészségügyre, a nyugdíjakra, az államháztartásban dolgozók bérére, valamint a védelmi és rendvédelmi kiadásokra. És amennyiben a kormány nem költené el a költségvetésben tervezett tartalékokat, akkor a hiány mértéke éppen nulla lenne.