Hej, te szegény, elvhű, jövendő-párti polgár, ki naponta küzdeni, lelkesedni vagy képes – miközben a magas politikához keveset konyítasz –, most ugyancsak nagy zavarban lehetsz. Megint jőnek, kopogtatnak a nagyságos hölgy, vagy férfi képviselőjelöltek. Szándékuk már a házad küszöbén, akkora zavarba hozni, hogy gondolkodás nélkül firkantsd alá a kezükben lobogtatott választási gyűjtőívet. Tárd szélesre muskátlis ablakod zöld zsalugáterét, tekints le a völgybe, ahol még nyílnak a kerti virágok, mögöttük megláthatod a felbolydult és zajártalmas damaszkuszi utat. Nagyobb rajta a tülekedés kora ősszel, mint az M7-esen egész nyáron. Ezerrel megy a Pálfordulás!
A képviselői és polgármesteri álmokat kergető hölgyek-urak, Sault felülmúló hevülettel igyekeznek megvilágosodni, szembetalálkozni az égi látomással, annak révén pedig, olyanná változni, amilyennek te, a szegény, az elvhű és jövőpárti szavazópolgár szeretnéd látni a házad küszöbén. Ezer és ezer önjelölt megy szembe eddigi önmagával, ha kell családjával, pártjával, vallásával, sőt fajtájával, csak kiérdemelje már, azt a sikerrel kecsegtető megrendülést, azt a varázslatos fényözönt, melynek részeseként Saulusból Paulussá lesz, kis híján azonnal. Lökdösődve, ordítozva, mulatozva, gyűlölködve, irigykedve verik fel a damaszkuszi sztráda porát, tiporják földig útszéli virágait, megtagadják múltjukat, szaggatják magukat vértelen.
Választási őszökön a mellkas-feszítő dicső évek egykori munkásőre, a templomba szédül keresztet dobálni magára, az ateisták politikai piknikre csalogatják a reformátusokat, a sekrestyés, aki egyedül szokott az első padban ülni, mostanában állva kényszerül misét hallgatni. A szoci autószalon tulajdonos nemzeti zászlót markol Szent István ünnepén, a DK-s palacsintasütő fesztivált gründol, az LMP-s papírzacskóból szeretne kólát inni, a salgótarjáni kommunista kakastöke pörköltet keverget a volt MHSZ lőtéren. A pillanatnyilag nemzeti radikális – ott a damaszkuszi út közepén – összepuszilkodik az Apró unokával, meg a férjével, akik oldalukon cigány és migráns fiatal emberekkel „Hazafi” feliratú uniós mezben feszítenek, tolonganak. A pöszén pösze „grínpísz”-fiú, meg az ő szivárványosai, magukhoz édesgetve a libsi kendermagosokat, Justitiát akarják füves- vegyes házasságra bírni, de addig is, legalább a velük szembe jövő kétfarkú kutyákat felizgatni. Golyószemű marxista lódul meg az úton – hóna alatt helyesírási szótár –, és fékezés nélkül neki rohan az előtte állónak: nagyot koppan, majd visítva elhallgat. Mások, kivasalt, konok vének, a földre vetik magukat, keresztbe az úton, szívükön szegfűvel, miközben mellükre telepedett szabad madarak tépdesik a veres szirmokat. A leomlott galambdúc gazdái Ivánok, Gáborok, Gáspárok, akár kihullott sárga zápfogak virítanak itt-ott, de már nincs arc, amelyik befogadná őket. Pufajkás nagyapák bankot, jogot kitanult unokái fekszenek rá a kanyarra sebesen, akár kávéházi ripacsok az esélyegyenlőség sehová sem vezető sugárútján. Rezzenéstelen arccal hagyják maguk mögött a „nokiás” dobozt miszlikekre tépkedő termetes alakot, a mellette rabláncait nemrég elhagyó búsképű lovaggal együtt. Fület sértő máris a zaj! Néhányan, akik mindenki országa nevében trappolnak a – flúgos futam – legszélén, akár a mögöttük hagyott esztendők, hevesen Párbeszélnek, habár alig van kivel. Keresik az utastársat, a jelenséget, a Momentumot. Együtt sem elég a szufla! Egybe öntenek olajat, benzint, cukros vizet, petróleumot, parfümöt, hátha kisül belőle valami.