Mostanában rájár a rúd a magyar vasútra. Egyre több önmagába zárt szédelgő öli meg magát szándékosan vagy véletlenül a vonat elé lépve, mindennaposak a vasúti átjárókban történő ütközések, a minap siklott ki a felújítás elmaradása miatt szerelvény a Keleti pályaudvaron, és az említettektől nem teljesen függetlenül a késések is rombolják az utazóközönség bizalmát, rontják az emberek közérzetét.
Ráadásul a globalista baloldal felvette a közösségi közlekedést az egészségügy és az oktatás mellé olyan témának permanens kormánybuktató kampányához, amelyen keresztül hatékonyan lehet terjeszteni a minden rossz, minden az összeomlás szélén áll, itt már élni sem lehet hangulatát.
De javaslom mindenkinek, a vágányok mellett tessék vigyázni, ne hagyjuk magunkat megvezetni.
Gyerekkoromban olvastam egy könyvét Moldova Györgynek, ami olyan pontossággal világított rá a magyar néplélek máig velünk élő problémáinak gyökerére, amit azóta sem tudott felülmúlni senki. Az Akit a mozdony füstje megcsapott című irodalmi igényességű szociográfia sokkal több mint látlelet a magyar vasút korabeli állapotáról. Magyarázatot ad arra is, az óriási technikai fejlődés ellenére, hogy a sokkal modernebb körülmények között miért maradhatott olyan minden ma is a MÁV háza táján, mint akkoriban volt. Az autósokra szokták mondani, hogy személyiségük torzulásai, sem Istent, sem embert nem ismerő önzőségük, kivagyiságuk, önmagukon kívül senkit figyelembe nem vevő önteltségük tökéletesen leképeződik abban a viselkedésben, ahogyan vezetnek az utakon. Nagyon úgy tűnik, a közösségi közlekedés állapotában pedig egyszerre van jelen az egész társadalom minden betegsége és nagyszerűsége. Mint ahogy elsuhan a hatvanéves csotresz mozdony mellett az emeletes villanymotorvonat.
Az olvasott ember tehát nem vezethető meg azzal a primitív propagandával, hogy minden késésért Lázár János miniszter a hibás.
Gondoljunk a kis vidéki állomás bejárati váltójának kezelőjére, akit minden áthaladó gyorsvonat két imára késztet. Az elsőre akkor, amikor megérkezik az ütött-kopott, több éve cserére érett sínekre, a másikra akkor, amikor valamilyen rejtélyes ok, véletlen vakszerencse folytán most sem siklik ki. Szóval veszélyes üzemről beszélünk, amióta csak elindult az első fekete füstöt okádó gőzös Vácra. Illenék azzal a felelősséggel megszólalni ügyében, amit ez a veszélyesség megkövetel.