Hiába mondja minden érintett, hogy a hatfős, kizárólag nőkből álló alakulat, amely a Blue Origin New Shephard nevű hajóján eljutott a Kármán-vonalig mostantól űrhajós, ez nem igaz. Mert az egész csinnadratta csak egy pokoli drága reklámfilm volt, amely közelebb áll Hollywoodhoz, mint a NASA-hoz. Ami ott történt, az nem kapcsolódik az űrkutatáshoz, de rengeteg pénzt hoz egyébként is roppant gazdag embereknek.
A sztorit mindenhol leírták már, legtöbbször nem pozitív előjellel, hiszen kilóg a lóláb, Katy Perry énekesnő nem lesz Valentyina Tyereskova utódja, akárhogy is küzd ezért. Az űrkutatás alapvetően az emberiség egyik legszebb, legmagasztosabb tevékenysége, körüllengi a misztikum, amely az űrt alapvetően jellemzi, az ismeretlen iránti csodálat és rettegés, s az, hogy a rettenthetetlen hősök nem félnek a sötét talánytól, hanem életük kockáztatásával odamennek, mindannyiuk nevében. Az űrhajósok valóban különleges emberek. Nagy tudású, félelmet nem ismerő szakemberek, tökéletes fizikai és lelki állapotban. Katy Perry és útitársai azonban csak annyit tettek, hogy beültek egy automatikusan működő repülőbe, amely felvitte őket magasra, épp oda, ahol a nemzetközi megállapodás értelmében már űrről beszélhetünk, majd visszatértek. A hat nő semmit se tett, nem kutatott, nem irányította a hajót, csak annyi történt, hogy becsatolták a biztonsági öveket, a végén pedig kicsatolták azokat és kiszálltak a hajóból. Katy Perry pedig a tizenegy perces kaland után megcsókolta az anyaföldet.
Mert az egész misszió csakis a reklámról szólt. Jeff Bezos, a világ egyik leggazdagabb embere a hajót készítő és működtető Blue Origin tulajdonosa, a hat utas egyike pedig az ő barátnője, Lauren Sánchez volt. A mexikói–amerikai tévébemondó egy gyerekkönyvet is írt, amely a Légy, amely az űrbe repült címet kapta, és roppant népszerű, talán nem meglepő, hogy ilyesmi témával foglalkozik a riporter, hiszen ilyen személyes kapcsolattal adja magát a mese magja. A Blue Origin egyike azon vállalkozásoknak, amelyek igyekeznek az amerikai űrkutatás kissé célt tévesztett jelenjéből kivenni a legtöbbet, amelyet a NASA nekik juttat. A hőskornak ugyanis vége, az amerikai űrügynökség mindent kiszervez magáncégeknek, amit csak lehet.