A hatóság hétfőn az MTI-vel közölte: az eljárás során mérésekkel, szakértői vizsgálatokkal megállapították, hogy az alkalmazott fékrendszer megfelel az Országos vasúti szabályzatban előírt biztonsági szintnek, a tartampróba alatt pedig bebizonyosodott, hogy a szerelvény biztonságosan üzemeltethető.
A végleges típusengedéllyel elkezdhető a szerelvények üzembehelyezési eljárása – írta az NKH.
Az Alstom hétfői közleményében megerősítette, hogy az NKH június 1-jei határozatával megadta a végleges típusengedélyt. Ez a szerelvények – hatóság által előírt – jelentős módosítása után történt. A cég módosításokat hajtott végre a fékrendszeren, valamint növelte az üzemi fék rendelkezésre állását áramszünet esetére.
Az Alstom közölte: a végleges típusengedély birtokában megkezdhetik a 22 új, öt kocsiból álló szerelvény leszállítását Budapestre. A megállapodás szerint havonta hármat kell átadniuk. A leszállítás és az ellenőrző tesztek után, továbbá az üzembe helyezés előtt a BKV-nak mindegyik szerelvényre meg kell szereznie az üzembehelyezési engedélyt.
Az Alstom tavaly augusztus 17-én juttatta el két kérelmét (miszerint a típusengedély és a fékrendszerrel kapcsolatban a magyar jogszabályok alól mentességet kapjanak) az NKH-hoz, miután megállapodott a Fővárossal a régi szerződés módosításokkal elfogadott újbóli érvénybe léptetéséről. A fékrendszerrel kapcsolatban az NKH tavaly november 11-én adta meg a derogációt, atartampróbát március végén teljesítették a szerelvények.