Vizy András közleménye szerint a Főtaxi meggyőződése, hogy a taxistársadalom helyzetének békés és minden érdekelt fél számára elfogadható, felelős rendezése nem utcai megmozdulásokkal, hanem jól előkészített, többoldalú egyeztető tárgyalásokkal érhetők el.
Közös érdek, hogy rendezett és korrekten szabályozott piaci viszonyok között, legálisan, az utasok igényeit minél jobban kiszolgálva dolgozhassanak a taxisok – áll a közleményben. A Főtaxi úgy látja, hogy az áregyeztetés terén a Budapesti Közlekedési Központ javaslatai elfogadhatóak, hozzáteszik azonban, hogy az árak az európai átlaghoz képest így is rendkívül alacsonyak.
A közleményben emlékeztetnek, hogy „A Szabályozási alapelvek a taxiközlekedésben” előterjesztés kapcsán a Főtaxi – tárgyalásokkal és nem demonstrációval – érte el, hogy a taxi gépkocsin, illetve a „szabad” jelzőn megjelenjen a fuvarszervező társaság védjegye, továbbá hogy a motorok teljesítménye legyen meghatározva – 80-90 lóerőben –, nem pedig a hengerűrtartalom.
Taxisok azért demonstrálnak hétfőn Budapesten, hogy a szakmai szervezetek támogatása nélkül a főváros ne fogadja el az új taxirendeletet. A forgalomlassító megmozdulást szervező szakszervezetek mintegy ezer taxis részvételére számítanak. A rendőrség honlapján az áll, hogy az esemény miatt komoly fennakadások lehetnek a városban.
Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke az MTI-nek csütörtökön azt mondta, semmilyen dokumentumot nem kaptak a városházától az új taxirendeletről, de a kiszivárgott információk minden szakmaiságot nélkülöznek, ezért demonstrálnak.
Hozzátette: voltak egyeztetések korábban, de ezeken nem közeledtek az álláspontok. Közlése szerint a műszaki paraméterek szigorítását azért támogatták, mert ezért cserébe Budapest olyan mértékű fix tarifát vezetett volna be, amely mindkét félnek kedvező lenne. Kiderült azonban, hogy egy éven belül egységesíteni akarják a taxikat, a szövetség viszont ötéves átfutási időt javasolt.