A városvezető biztatónak nevezte, hogy a kormány szinte a főváros álláspontjáéval azonosan ítélte meg a helyzetet, s jelezte, hogy a kabinet szeptemberi határidőt tűzött ki a végleges döntésre. A behajtási díj pótlásáról szólva jelezte, hogy vannak olyan – meg nem nevezett – lehetőségek, amelyeket kizártak, s hasonlóan vélekednek a rendelkezésre álló alternatívák preferencia-sorrendjéről.
Leszavazott dugódíj
„Úgy gondolom, hogy a kormányülésen hallottak alapján nem lesz nehéz megállapodni” – szögezte le Tarlós István, hozzátéve hogy nagyon jó hangulatú, egyértelműen előremutató tárgyalást folytattak. A BKV hosszú távú finanszírozásáról szóló megállapodást április végén kötötte meg a kormány és a főváros. A dokumentum – több más elem mellett – tartalmazta a behajtási díj budapesti bevezetését, azonban az Országgyűlés július elején leszavazta a lehetőségét megteremtő törvénymódosítást.
Az iparűzési adó pótolhatná a dugódíjat
Korábban a főpolgármester többször is világossá tette, hogy nem ragaszkodik a dugódíj bevezetéséhez, melyről a kormány és a főváros közötti megállapodásnak csupán egyetlen pontja rendelkezik, s eredetileg az előző városvezetés vállalta a 4-es metró uniós támogatásának kötelező feltételeként. Tarlós korábban leszögezte azt is, hogy a megállapodás többi eleme érintetlen marad, és személy szerint az iparűzési adó áthangolását tartaná a legjobb megoldásnak a dugódíj pótlására, mert az sem a vállalkozói szférát, sem a lakosságot nem érintené negatívan.