A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
0

Békési útviszonyok

Fehér Ibolya
1999. 11. 30. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Budapest–Békéscsaba közötti 200 km-es távolságot – a KRESZ-szabályokat betartva – ma átlag négy-öt óra alatt lehet megtenni, ha Kecskemétig az autópályát használjuk. Gyakran félórás torlódást okoz az áthaladó vonat miatt a közúti forgalom elől lezárt tiszaugi híd, ezt követően akár 50–60 km-es szakaszon is 60–70-nel közlekedhet a szabályos vezető a kanyargós út előzési tilalma miatt, és nyolc település állja a gázpedál útját. Az átlagnál négyszer nagyobb a baleseti ráta. A helyzet tarthatatlan.Az előző ciklusban Békés megye országgyűlési képviselőinek 85 százaléka kormánypárti volt, mégsem tudták a megye köz- úti „érszűkületét” megszüntetni. Közismert, hogy a gazdasági fejlődést az áldatlan állapot nagymértékben hátráltatta. Közszájon forog az anekdota arról a külföldi befektetőről, aki visszaforduljt parancsolt sofőrjének a tiszaugi híd láttán. A ’98-as választások utáni jobboldali többség a megye népessége meg- és eltartó erejének növelését jelölte meg céljának. Ehhez pedig a legfontosabb a megye megközelíthetőségén javítani. Domokos László fideszes képviselő és Vantara Gyula, a megyei közútkezelő kht. nemrégiben kinevezett igazgatója a napokban tette le a sajtó elé a kész terveket. A szakmai és a politikai szereplők is úgy tartják: megvalósítása „csak” pénzkérdés, akár el is kezdődhetnek a kisajátítások. Domokos László lapunknak elmondta, hogy álmok és irreális vágyak kergetése helyett a realitásokat tartották szem előtt. Ezzel arra utalt, hogy a választások után kisebbségbe került szocialista megyei képviselők a Budapest–Bukarest autópálya nyomvonalának megváltoztatásáért léptek fel. Évekkel ezelőtti nemzetközi egyezmény állapítja meg, hogy ez az autópálya nem fog Békés megyén áthaladni, felesleges tehát húzni az időt a választók előtti szerepléssel, inkább a megoldáson kell dolgozni. Autópálya ezután már csak fizetős formában képzelhető el – akár koncessziós, akár állami kivitele- zés –, a megye lakosságának egyébként is szűkös pénztárcája már nem terhelhető tovább – véli Domokos. Vantara Gyula szerint a gyorsforgalmi út ugyanúgy osztott pályás és kétszer két sávos, a műszaki követelmények nem sokban térnek el, ugyanakkor díjat nem lehet szedni használatukért. Vitán felüli, hogy a kormánypártok képviselői ezt a formát támogatják. Első lépésként a tiszaugi új hidat építik meg, a munkálatok már elkezdődtek. Domokos László 2001 októberében szeretné átadni a négysávos közúti hidat. A 44-es ezen szakaszának áteresztőképessége jelentősen javul, az előzetes forgalombecslések szerint ugyanakkor 2007-re Szarvas „bedugulna”. A szakemberek e dátumok figyelembevételével állapították meg a gyorsforgalmi út ütemezését, tekintetbe véve az ország anyagi teherbíró képességét is. Ami a települések elke-rülőútjait illeti, az egyedi kerülőutak helyett egy összefüggő új nyomvonalat tartanak megfelelőnek. Cserkeszőlőt és Kunszentmártont északról kerülné ki az új M44-es, majd délre kanyarodva, Kardos előtt csatlakozna be a jelenlegi szakaszba. Öcsöd, Békésszentandrás, Szarvas és Csabacsűd lakossága számára kellően távol marad a jövőben a sűrű nemzetközi terherforgalmat is bonyolító út. Kondorost és Békéscsabát északról kerüli majd el a gyorsforgalmi. Jó hír a békéscsabaiaknak, hogy a 47-es út a jelenlegi szegedi elágazástól a városon kívül, Mezőberény irányában folytatódik. A Horn-kormány közútfejlesztési tervei között a következő húsz évben nem szerepelt gyorsforgalmi út építése Békés megyében. Domokos László elmondta: mindent megtesznek annak érdekében, hogy 2007-re készen legyen a gyorsforgalmi egy sávpárja. A teljes útvonal az ütemterv szerint 2015-re készülne el.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.