Európába utazunk

A Világkereskedelmi Központ épületébe csapódó utasszállító repülôgépeknek volt egy különleges üzenete. „Ne röpködjenek ezek a nyugati emberek annyit!” – gondolta magában az ördögi terv kifundálója, és pilótaiskolába küldte fanatikus végrehajtóit. Vagyis a szabad világ, a demokrácia, az egyetemes emberi fejlődés ellenségeinek az információs társadalmak kialakulásának idôszakában is az fáj a leginkább, hogy a mai kor embere lényegében akadálytalanul juthat el a világ bármely pontjára, ha akar.

2001. 11. 08. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Világkereskedelmi Központ épületébe csapódó utasszállító repülôgépeknek volt egy különleges üzenete. „Ne röpködjenek ezek a nyugati emberek annyit!” – gondolta magában az ördögi terv kifundálója, és pilótaiskolába küldte fanatikus végrehajtóit. Vagyis a szabad világ, a demokrácia, az egyetemes emberi fejlődés ellenségeinek az információs társadalmak kialakulásának idôszakában is az fáj a leginkább, hogy a mai kor embere lényegében akadálytalanul juthat el a világ bármely pontjára, ha akar.
A feudalizmusban még röghöz kötötték a jobbágyokat, és az utazás fôúri kiváltságnak számított. A leomlott tornyokban viszont már több ezren dolgoztak olyanok, akik a négy égtáj legkülönbözôbb vidékeirôl érkeztek Amerikába. A helyváltoztatás elemi emberi joga mindig is zavarta a különféle diktátorokat és népirtókat. Magyarországon például a Kádár-rezsim alatt azzal viccelôdtünk a vasfüggönynek ezen az oldalán, hogy: „akinek jó a szocializmus, annak itthon is jó, akinek meg nem jó, az hogyan képzeli, hogy útlevelet kap!?” Leszámítva a hírhedt fekete vonatokat, amelyek a szocialista ipar fellegváraiba szállították az – egyébként nagyon is „röghöz kötött” – álmos álmunkásokat, nem sokat foglalkozott a puha diktatúra a legvidámabb barakkon belüli közlekedéssel sem. Ennek tudható be, hogy a rendszerváltás tizenkettedik évében még mindig évtizedes lemaradást kell pótolni ezen a területen is.
Szerencsére mára megvannak az anyagi források ahhoz, hogy elôbb-utóbb minden irányban elérjék az országhatárt az autópályák, gyorsforgalmi utak. Fontos hidak épülnek fel vagy újjá, és a tervek szerint megszűnik az a trianoni örökségbôl fakadó áldatlan állapot is, hogy bárhová indulnánk, elôbb minden út Budapestre vezet. Soha nem látott mértékű fejlesztésbe kezdett a MÁV, ami azért különösen fontos, mert a vasúti közlekedés a leggazdaságosabb és a legkíméletesebb a környezettel szemben. Ez a legeurópaibb, nyilván nem véletlenül támogatja éppen ezt több milliárd forinttal az Unió pályázati rendszere. Több vidéki városunk kacérkodik közforgalmú repülôtér üzemeltetésének a gondolatával, és nem fogják feladni terveiket a terroristák aljas mesterkedései ellenére sem. Sôt, éppen a szeptember 11-i terrortámadás után bekövetkezett kedvezôtlen folyamatok késztették a kormányt arra, hogy még több forrást nyisson meg a Széchenyi plusz terv keretében a közlekedés fejlesztése elôtt, hiszen ez önmagán túlmutatóan is felgyorsítja a lendületét veszítô gazdaságot. Nem is kell errôl gyôzködni senkit a hazai baloldali ellenzéken kívül, amely hűen önmagához errôl sem tud meggyôzôbbet mondani, ezért hol fölöslegesnek és hatástalannak nevezi a beruházásokat, hol pedig primitív akciókat szervez az eredmények lejáratására.
Utazni persze ennek ellenére fogunk. Mert utazni muszáj, és utazni érdemes is egyben. Hiszen van a közlekedésnek egy olyan jelentése a magyar nyelvben, amely a kapcsolatteremtésre, az egymás felé irányultságra utal. E nélkül pedig nincs társadalom, nincs nemzet, csak atomjaira hullott emberhalmaz. Ezt akarják a terroristák. Jóérzésű ember viszont éppen az ellenkezôjében hisz.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.