Tíz százalékkal is emelheti jegyárait a BKV

Nyolc vagy tíz százalékkal drágulhatnak a BKV-tarifák jövőre. Idén a jelentős tarifaemelés következtében 80 ezer fővel csökkent az utasok létszáma, tovább nőtt a gépkocsi forgalom és csökkent az árbevétel – jelezte Wintermantel Zsolt (Fidesz) közleményében, hozzátéve: a BKV megoldásként csak a mértéktelen drágítást tudja elképzelni.

MNO
2005. 10. 14. 12:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nyolc vagy tíz százalékkal is drágulhatnak jövőre a BKV-tarifák – közölték fővárosi kormánypárti képviselők. AfFőpolgármesteri kabinet hétfőn tárgyal a BKV által benyújtott javaslatról. Az új viteldíjak január 1-jei bevezetéséhez az új önkormányzati rendelet megalkotására van szükség. A társaság az év végén várható 24 milliárd forint körüli vesztesége és mintegy 60 milliárd forintnyi hitelállománya miatt elkerülhetetlennek tartja az infláció feletti tarifaemelést. E szerint 180, vagy 185 forint lehet egy vonaljegy, 6800-6900 forint a dolgozói, és csaknem 2600 forint lehet a tanulói bérlet ára – adta hírül a Klubrádió.

Wintermantel Zsolt, a Fidesz frakcióvezető-helyette sajtóközleményében jelezte: idén két lépcsőben összesen 18 százalékkal emelte tarifáit a BKV. Az infláció ötszörösét meghaladó szintű tarifaemelés következtében 80 ezer fővel csökkent az utasok létszáma, elviselhetetlenül megnőtt viszont a gépkocsi forgalom, csökkent az árbevétel. (Mivel a várakozásoknál jóval kevesebb dolgozói bérletet vásároltak, a tervezettnél mintegy 2,5 milliárd forinttal kisebb a jegyárbevétele idén a BKV-nak – a szerk.) Emellett nőtt a társaság eladósodottsága és a BKV vezetői márciusra csődöt ígértek.

Mi hát a megoldás, na mi lehet? Csakis újabb, immár az infláció háromszorosát kitevő mintegy 10 százalékos jövő évi jegyáremelés? A BKV 2002 óta, mióta balliberális kormánya van szegény hazánknak, megoldásként kizárólag a mértéktelen drágítást tudja elképzelni. A jegyáremelés nem jelenti azt, hogy nem ráznak a trolibuszok, nem életveszélyesek a buszok, vagy hogy nem ritkulnak a járatok. Ott tartunk, hogy ma már a hatalmas dugók ellenére jobban megéri gépkocsival közlekedni – tette hozzá a fideszes politikus.

A kormány és a főváros is cserbenhagyta a budapestieket, mert az MSZP-SZDSZ-es ígéretek ellenére nem vállalják fel a BKV problémáit. Egyre messzebb kerülünk az uniós nagyvárosok gyakorlatától, ahol a tömegközlekedést egyharmadában az állam, egyharmadában a város és egyharmadában az utazók fizetik, nálunk pedig csaknem a teljes költséget az utasok állják. A Fidesz felszólítja Demszky Gábort, hogy a lezüllesztett, eladósított, és egyre drágább BKV helyzetére valódi megoldást keressen, és ne a budapestiek zsebébe nyúljon egyre mélyebben – áll a közleményben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.