Die Welt
A napilapban D. Banse, R. Herzinger és T. Schmid Számos Stasi-ügynök még nem lepleződött le nyugaton címmel készített interjút Helmut Müller-Enbergs történésszel. Az úgynevezett Kurras-ügy kirobbantója állítja: az NDK múltja feldolgozásának még csak a kezdetén járnak. A történész elmondta, hogy közel 12 000 Stasi-ügynök dolgozott az NSZK-ban. Közel felüket a külföldi hírszerzés (HVA) irányította, aktáikat 1989–1990-ben megsemmisítették. A többiek aktáiból csak néhány százat dolgoztak fel az úgynevezett Birthler-hivatalban, így még komoly meglepetéssel lehet számolni. Müller-Enbergs szerint a lassúság oka, hogy nem lehetséges a hatalmas aktahegyekben célzottan kutatni. Az akták 20 százaléka még feldolgozatlan, ráadásul egy kicsi, 13 fős kutatócsoport foglalkozik a kérdéssel. Müller-Enbergs szerint igen nehéz az NDK-ügynököket leleplezni, mert csak mikrofilmre vitt kartotékok maradtak meg, azok is viszonylag kevés adattal. Ezeket viszont megszerezte a CIA. A német ügynökökre vonatkozó mikrofilmeket ugyan már átadták a Birthler-hivatalnak, de egy ilyen kartoték még nem a Stasival történt együttműködés bizonyítéka. Ezért jelentős kutatási feladatok állnak még előttük.
Der Spiegel
A hírmagazin Guttenberg az Opel csődjét látja a legjobb megoldásnak című cikkében tudósít az autógyár válságának legfrissebb történéseiről. Három ajánlattevő bemutatta az Opel megmentésére kidolgozott koncepcióját, és a cikk szerint igazából egyik sem tűnik meggyőzőnek. A tartományok, amelyek Opel-telephelyekkel rendelkeznek, szintén kritikusan ítélik meg a Magna, a Fiat és az RHJ International szerdán bemutatott ajánlatát.
Karl-Theodor zu Guttenberg (CSU) szövetségi gazdasági miniszter mindhárom ajánlatot elégtelennek tartja. „Egy kockázatelemzés, mely eloszlatna minden kételyt, még hiányzik” – nyilatkozta Guttenberg a lapnak. „Egy jól előkészített és megszervezett csőd még mindig lehetőség maradhat.” Hasonlóan nyilatkozott a miniszter a Bild am Sonntagnak: „Az Opel megmentésére vonatkozó három ajánlat immár előttünk fekszik. Ez azonban nem jelenti automatikusan és megkerülhetetlenül azt, hogy valamelyik tényleg megvalósul. Előtte garanciát kell kapnunk arra, hogy a jelentős közpénzek, melyeket fel kívánunk használni, nem vesznek el. Ezt a garanciát álláspontom szerint egyik ajánlat sem tartalmazza.” Ha megmaradnak ezek a hiányok, akkor egy rendezett csőd egyértelműen a legjobb megoldás – s ez is esélyeket nyújthat az Opel jövője szempontjából.
Sergio Marchionne, a Fiat vezetője módosítva eredeti ajánlatát az Opel átvétele esetére messzemenő garanciát adott az alkalmazottaknak. „Legrosszabb esetben legfeljebb 2000 munkahelyet érintene Németországban az Opel integrálása egy adósságmentes, a Fiattal közös vállalkozásba” – nyilatkozta az olasz konszern vezetője egy lapinterjúban. A konszern ezentúl elfogadja az összes Németországban érvényes munkajogi előírást, különösen az üzemi tanácsokat és a munkavállalók beleszólási jogát szabályozó törvényeket.