Az említett szervezet a Hajósokat Segítő Program megállapította, hogy tavaly összesen 47 hajót raboltak el mintegy 300 fő legénységgel és 43 millió dollár váltságdíjat szedtek össze. Andrew Mwangura, a szervezet vezetője hozzátette, hogy csak idén már 12 hajó jutott erre a sorsra legénységével együtt. 18-án engedték szabadon a görög Maran Centaurus nevű olajtankert, mert megkapták érte a váltságdíjat, 4,8 millió eurót, és ez az összeg az összes korábbinál is nagyobb zsákmány. Mwangura szerint három ok miatt nem szűnik meg a szomáliai kalózok tevékenysége: a helyi lakosok nyomora, a nemzetközi hajók illegális halásztevékenysége, a mérgező anyagok itteni szintén illegális kiürítése, illetve az emberkereskedelem. A hadihajók ezért cirkálnak hiába ebben a térségben.
Szomáliában 1991-ben döntötték meg az ország akkori diktátorát, Mohamed Siad Barrét, és azóta megszűnt az állam, helyette a törzsek vezetői, vagyis a hadurak kormányozzák az országot. A törzsi vezetők és az iszlám radikálisok között is ádáz küzdelem zajlik. A baszk lap érdeklődése nem véletlen: mint ismeretes, tavaly novemberben csak 47 nap után szabadult ki egy baszk halászhajó a kalózok fogságából, és a madridi kormány a mai napig cáfolja, hogy a szomáliai kalózok a váltságdíjért cserébe engedték szabadon a hajót és a 37 fős legénységet is.
(deia.com – Spanyolország)
Újabb két H225M helikopter érkezik a Magyar Honvédséghez