A stratégia gyakorlati alkalmazása 2014-ben kezdődhet

A nemzeti közlekedési stratégia gyakorlati alkalmazása a forráslehetőségeket alapvetően meghatározó uniós költségvetési ciklusokhoz illeszkedve 2014-ben kezdődhet meg – közölte Schváb Zoltán közlekedési helyettes államtitkár a Volán Egyesülés csütörtöki taggyűlésén. <br /><br /><strong><a href="http://www.mno.hu/portal/788174" target="_blank">• Elérte célját az Új Széchenyi-terv, ezrével érkeznek a pályázatok</a></strong>

MNO
2011. 06. 02. 13:57
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a helyettes államtitkár emlékeztetett, hogy a tárca februárban adott megbízást a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központnak a négy alágazati stratégiát egységesítő nemzeti közlekedési stratégia elkészítésére. A stratégia a jelenlegi ütemezés szerint a tematika és módszertan kidolgozása és egyeztetése, a helyzetfeltárás után 2013 tavaszára készülhet el három ütemre: nagy távra (2041), hosszú távra (2027) és középtávra (2020); az uniós költségvetési ciklusokhoz illeszkedve így gyakorlati alkalmazása, megvalósítása 2014-ben kezdődhet meg.

Schváb Zoltán szerint az összehangolt stratégia iránti igényen túl a koncepcióalkotást az is szükségessé teszi, hogy az Európai Unióban a magyar elnökség hathatós közreműködésével már készül a következő évtized közlekedéspolitikáját meghatározó Fehér könyv. Közölte: súlyos érv a távlatos tervek megújítása mellett, hogy az alapdokumentumok szintjén is meg kell jeleníteni a hazai és nemzetközi közlekedéspolitika vasútközpontú fordulatát. Magyarországnak továbbá érdemben kell reagálnia az unió TEN-T hálózati politikájában várható változásra. A közösségi törekvéseknek megfelelően a közlekedési rendszerek átszervezésének központjában is az energetikai, környezetvédelmi és fenntarthatósági szempontoknak kell állniuk – hangoztatta.

Kitért arra is, hogy a következő két-három év feladatait a kormányzati munka két alapvetése, az Új Széchenyi-terv és a Széll Kálmán-terv határozza meg. A Közlekedés operatív programban és a Regionális operatív programokban 2013-ig csaknem 650 milliárd forint áll rendelkezésre közlekedési és közösségi közlekedési fejlesztésekre, felújításokra. Schváb Zoltán aláhúzta: a minisztérium a Volán Egyesüléssel a személyszállító társaságok működését, gazdálkodását, szabályozási környezetét érintő főbb kérdések mindegyikében egyeztet, kompromisszumra törekszik.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.