Reformot szeretnének a taxisok

Több mint száz taxis gyűlt össze szerda délben a fővárosi Hősök terén, hogy járműveikkel rendőri biztosítás mellett a Főpolgármesteri Hivatal elé vonuljanak és ott petíciót adjanak át, a fővárosi taxirendszer reformját és a Liszt Ferenc repülőtéri taxidrosztok helyzetének megoldását követelve.

MNO
2011. 06. 08. 10:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Metál Zoltán, a megmozdulást szervező Országos Taxis Szövetség (OTSZ) elnöke az MTI-nek a felvonulás előtt azt mondta: azt követelik, hogy 72 órán belül kezdődjenek tárgyalások az átfogó budapesti taxisreform megvalósításáról, amely érinti a rögzített hatósági ár bevezetését, a taximegállóhelyek számához és Budapest népességéhez illeszthetően a létszám korlátozását, a piac védelmét, valamint a hatékony ellenőrzések bevezetését is. Közlése szerint 1300 droszthely van a főváros területén, beleértve Soroksár és Csepel területét is, és ma egy taxisnak ezért 25 ezer forint drosztpénzt kell fizetnie úgy, hogy be sem tud oda állni.

A fővárosban 5700 autóval mintegy 6 ezer taxis dolgozik legálisan, az engedélyek számát a bécsi rendelkezéshez hasonlóan – ott 3000 taxis dolgozik – 4000-4500-ra szűkítenék Budapest területén – mondta Metál Zoltán. Mint hozzátette, problémának tartják, hogy mivel 12 évvel ezelőtt kilométerenkénti 240 forintban maximalizálták a viteldíjat, sokan úgy próbálnak fuvart szervezni, hogy mélyen az ár alatt vállalják a szolgáltatást, illetve egyesek az utasok megkárosításával egyenlítik ki hiányukat. Ezért egy közgazdasági számításokon alapuló egységes díjszabást tartanának szükségesnek, tekintettel az elmúlt egy évtized gazdasági változásaira.

Metál Zoltán kitért arra: azt is rendkívül károsnak tartják, hogy főleg a külföldi utasokat károsítják meg, előfordult, hogy egy nőt 50 ezer forintért vitt el a repülőtérről egy belvárosi szállodába egy olyan taxis, aki nem tagja egy társaságnak sem. A szövetség elnöke kiemelte, hogy ez az eset rossz példát mutat Magyarországról, a szolgáltatásról, ezért hatékony ellenőrzések bevezetését tartják szükségesnek. Közlése szerint azt is szeretnék elérni, hogy a térfigyelő kamerák képei alapján ne büntessék meg azokat a taxisokat, akik olyan helyen vesznek fel utast, ahol tilos megállni. Az egy-két perces megállást a rendőrség 30 ezer forintos bírsággal sújtja akkor is, ha az utas mozgássérült, és ezért kellett ott megállnia – mondta az OTSZ vezetője.

Az egyik taxis az MTI-nek arról panaszkodott, hogy a repülőtéren ötperces várakozás után a taxisoknak is meg kell vásárolniuk a parkolójegyet, amely 710 forint 30 percenként. A megmozduláson részt vevő több mint száz taxi dudálva, rendőri felvezetéssel ment az Andrássy úton át a Városház utcába, ahol Komáromi Endre, a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Kft. ügyvezetője vette át az OTSZ petícióját.

A Fővárosi Közgyűlés május 25-i ülésén döntött arról, hogy újabb öt évre szerződést kötnek a Budapest Airporttal (BA) a repülőtéri taxidrosztok üzemeltetéséről. A reptér üzemeltetőjének azonban számos fejlesztést meg kell valósítania, korszerűsítenie kell a közösségi közlekedés utastájékoztató rendszerét, információs pultot és BKV-s jegykiadó automatákat kell üzemeltetnie.

Az OTSZ május 30-án a Gazdasági Versenyhivatalhoz fordult, mert szerintük versenyhátrányba hozták a taxisokat, mivel csak a BA Zrt.-vel szerződött társaság, a Főtaxi kapott behajtási engedélyt a reptér érkezési oldalára.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.