15 kilométerrel bővülnek a fővárosi kerékpárutak

Hat helyszínen indít kerékpárút-fejlesztési programot augusztusban a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), mintegy 700 millió forintból csaknem 15 kilométerrel bővítik a budapesti kerékpárút-hálózatot. A munkálatok a tél előtt mindenhol befejeződnek. Az unió által 440 millió forinttal támogatott fejlesztés elsősorban a külső kerületeket érinti, Csepelen, a XVII. kerületben, Kőbányán, valamint Óbudán kezdődnek meg a munkálatok.

MNO
2011. 08. 16. 16:54
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Csepelen a Gubacsi hídon keresztül az Ady Endre úton egészen a II. Rákóczi Ferenc útig, 1,2 kilométeren kiépített kerékpárutat hoznak létre, és három helyen kerékpártároló is épül, az összköltség 88 millió forint. A kerület másik részén is fejlesztenek, a Szabadkikötő úton az Ady Endre útig 2,9 kilométer hosszan teljes mértékben kiépített kerékpárút létesül, és két kerékpártárolót alakítanak ki összesen 189 millió forintból.

A XVII. kerületben szintén két helyszínen kezdődik beruházás, az egyik a Pesti út belső részén az 501. utca és a Ferihegyi út között egy 2,9 kilométeres szakaszon. Ebből 1,5 kilométer épített, 1,4 pedig kijelölt kerékpárút lesz. Az összköltség 73 millió forint, amely a hat kerékpártároló költségét is tartalmazza. A másik helyszín a Pesti út külső része, a Ferihegyi út és a Hegyalatti utca között, ahol 3,9 kilométeres szakaszon lesz kerékpárút, ebből 2,5 épített, 1,3 pedig kijelölt nyomvonal, a bekerülési költség 145 millió forint. Kőbányán a Fehér út–Albertirsai út-útvonalon alakítanak ki bicikliutat 1,5 kilométeren 121 millió forintból.

Óbudán a Bécsi út–Nagyszombat utca-útvonalon 2,2 kilométert érint a fejlesztés, ebből 779 méter épített, 1,4 kilométer pedig kijelölt szakasz lesz, és 14 kerékpártároló is létesül 76 millió forintból. Ezt a szakaszt a projekt részeként összekapcsolják a Duna-parti Eurovelo kerékpárúttal is.

Vitézy Dávid, a BKK Zrt. vezérigazgatója a projekteket bemutató keddi sajtótájékoztatón azt hangsúlyozta, hogy trendforduló zajlik Budapesten, eddig ugyanis a kerékpáros közlekedést nem segítették, pedig ez a közlekedési mód környezetbarát, és az emberek egészséges életmódjához is hozzájárul. A BKK-nak az a feladata, hogy ezt segítse – tette hozzá. A vezérigazgató kiemelte a közösségi kerékpárkölcsönző rendszert (BuBi) is, amelyet a belvárosban valósítanak meg. Kérdésre válaszolva Vitézy Dávid azt mondta, a belső kerületekben is rengeteg fejlesztést kell végrehajtani, példaként említette a Thököly út belső szakaszát, az Andrássy utat, az Üllői utat. A kerékpáros szemléletet más beruházásoknál is érvényesíti a BKK, Vitézy Dávid elmondása szerint a Margit híd felújításánál és az útfelújítások során is figyelembe veszik a biciklisek igényeit.

Hutiray Gyula városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes a sajtótájékoztatón azt mondta, további kerékpárút-építési elkötelezettsége is van ezeken a projekteken kívül a fővárosnak. Az előző ciklusban közlése szerint százmilliónál kevesebbet költöttek a bicikliutak fejlesztésére, míg ebben a ciklusban biztosan meghaladják majd az egymilliárdot az erre szánt pénzek. Hangsúlyozta, hogy bárhol építenek újabb szakaszokat, mindig hálózatban kell gondolkodni, nem szabad olyan utat építeni, amely „az egyik semmiből a másik semmibe” vezet. A munkálatok minden helyszínen elkezdődnek augusztusban, van, ahol már át is adták a munkaterületet. A kivitelezők októberben vagy novemberben minden helyszínen végeznek a munkákkal.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.