Kerékpárra ültek a visegrádi országok képviselői

A visegrádi országok jelentős kerékpáros-szervezeteinek képviselői bicikliztek „jó” és „rossz” bringás utakon kedden a Gellért tértől a Jászai Mari térig Budapesten.

MNO
2011. 08. 02. 15:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A visegrádi országok Livable Cities of Visegrad elnevezésű közös projektjét záró, kétnapos esemény keretében szervezett biciklis bejáráson részt vett Piotr Kuropatwinski, az Európai Kerékpáros Szövetség alelnöke, valamint a cseh AutoMat, a lengyel Toruni Kerékpáros Egyesület, a szlovákiai Kassai Városszépítő Egyesület és a Magyar Kerékpárosklub képviselői.

A Szabadság híd budai hídfőjétől indulva végigtekertek a Kálvin tér, Múzeum körút, Astoria, Károly körút, Bajcsy-Zsilinszky út és Alkotmány utca vonalon, majd a Kossuth tér érintésével a Jászai Mari térre érkeztek.

A szervezetek tagjai bejártak olyan helyeket, ahol jó és biztonságos megoldás született a biciklisek számára, ilyen többek között között a Károly körúti szakasz, míg a negatív példa egyebek mellett a Bajcsy-Zsilinszky út – mondta el László János, a Magyar Kerékpáros Klub elnöke kedden az MTI-nek.

A visegrádi országok kerékpáros-szervezeteinek célja megfogalmazni a közös problémákat és azt, miként lehetne hatékonyabban népszerűsíteni a biciklizést. A kelet-közép-európai országokban hasonlóak és speciálisak a gondok, mert nem elsősorban az infrastruktúrával van a baj, hanem azzal, hogy a szakpolitikai gondolkodásban nincs benne a kerékpározás. A biciklire nem mint közlekedést javító eszközre gondolnak, hanem olyasvalamire, ami zavarja a közlekedést. A járdára „telepített” biciklis utak miatt pedig egyre több a konfliktus a kerékpárosok és a gyalogosok között – fejtette ki a bringaaktivista.

A magyar kerékpáros-mozgalom erős, az egyesület pedig jelentős eredményeket ért el szakmai szinten: Budapesten 2006-ról 2007-re megduplázódott a hétköznap biciklizők száma, évente ez a szám 50-60 százalékkal növekszik.

László János hangsúlyozta: a következő lépés a hálózat bővítése és közös platform létrehozása Bulgária, Románia, Szerbia, Szlovénia, Ausztria, Portugália és Spanyolország kerékpáros-szervezeteinek csatlakozásával.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.