A siker érdekében szakítani kell az igazodási kényszerrel

A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) ősszel indítja újrabefektetési (reinvest) programját, amelynek fő célja, hogy szektoronként beazonosítsák a kiemelt nagyvállalatokat, feltérképezzék újrabefektetési terveiket, és együtt meghatározzák a lehetőségeket – mondta Dobos Erzsébet, a hivatal elnöke szerdán Budapesten.

MNO
2011. 09. 21. 10:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Amerikai Kereskedelmi Kamara (AmCham) Mitől vonzó Magyarország? című konferenciáján Dobos Erzsébet hangsúlyozta: az újrabefektetési program révén felmérik az újraberuházási szándékot és a vállalati elégedettséget, valamint programtervet dolgoznak ki a beruházni szándékozó cégekkel. Dobos Erzsébet elmondta, hogy a Magyarországon már jelen lévő cégek többsége újra be szeretne fektetni itt, példaként említette, hogy egy felmérés szerint a német vállalatok 83 százaléka tenne így.

Hangsúlyozta: Magyarország még mindig vonzó befektetési célpont, és a befektetőkkel állami intézményként a HITA foglalkozik, a befektetőkereséstől, a már ide települtek informálásáig, valamint az utógondozási feladatokig. Elmondta, hogy a HITA kezelésében jelenleg közel 70 befektetési projekt zajlik, és ez az előző évekhez képest jelentős növekedést jelent. Az új befektetések és a már itt lévő befektetők invesztíciói nagymértékben hozzájárulnak a kormány által kitűzött egymillió munkahely létrehozásához – mondta Dobos Erzsébet.

Az elnök beszélt arról is, hogy a befektetésösztönzésben a HITA kiemelt ágazatként kezeli a biotechnológiát, az informatikát, az elektronikát, az autóipart, valamint a szolgáltató központok létrehozását. Hozzáfűzte: ezek az ágazatok jelentősen hozzájárulnak a magyarországi kis- és közepes vállalkozások fejlesztéséhez és új munkahelyek létrehozásához, ösztönzik a kutatás-fejlesztést, és magas hozzáadott értéket jelentenek.

Kovács Zoltán kormányzati kommunikációért felelős államtitkár beszédében hangsúlyozta: az ország közvéleményére, de a politikusokra is rendkívüli módon jellemző volt az utóbbi időben, hogy igazodási, megfelelési kényszerből folyamatosan azt monitorozták, hogy bizonyos kérdésekben, lépésekben – akár gazdaságpolitikai, akár turisztikai – mit gondol róluk a külföld. Ezzel a felfogással Kovács Zoltán szerint nem azért kell szakítani, mert nem fontos a külföld véleménye, hanem mert csak akkor sikerülhet a strukturális problémák megoldása, ha az igazodási kényszerrel sikerül szakítani. Az év első féléve kiváló példája annak, hogy ez elindult, az uniós elnökség adta feladatokat Magyarország kiválóan látta el – mondta az államtitkár.

Hetényi Márk, a Flextronics regionális pénzügyi igazgatója elmondta: a cég közel 20 éve van Magyarországon, 12 000 munkavállalót foglalkoztat az országban. Tavaly 2,6 milliárd dolláros árbevételt ért el a cégcsoport, amely az előző évhez képest 53 százalékos növekedést jelent. A magyar leányvállalat a cégcsoporton belül a harmadik legfontosabb termelő bázis Kína és Mexikó után – mondta Hetényi Márk.

Az igazgató szerint Magyarország befektetési szempontból számos előnnyel rendelkezik, ilyen az elhelyezkedés, a logisztika, a tapasztalat, a jó közlekedési és oktatási infrastruktúra, valamint hogy költséghatékonyan lehet magasabb hozzáadott értéket előállítani. Úgy vélekedett: jobban össze kellene hangolni az állam és a vállalatok imázstevékenységét, erősíteni kell az oktatásban a reáltudományokat, valamint egyszerűsíteni kell a bürokráciát, a szabályozást.

Gerendai Károly, a Sziget Kft. ügyvezetője azt hangsúlyozta, hogy a kreatív ipar egy olyan terület, amelyben Magyarországnak a régióban jó esélyei vannak, akár regionális központtá is válhat. Úgy vélekedett, hogy a minőségi turizmust kell fejleszteni, mert a turisták költéseit így lehetne növelni, és az így Magyarországra érkező turisták válhatnak később befektetővé.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.