Saját költségükön újították fel a kerékpárutat

Saját költségén végezte el a vonyarcvashegyi önkormányzat a burkolatjavítási munkálatokat a Balatont körülvevő kerékpárút települést érintő, két kilométeres szakaszán. A szigligeti önkormányzat az elmúlt két évben három balesetveszélyessé vált fahidat újított fel, amelyek a település négy kilométer hosszú bringaútján találhatóak.

MNO
2011. 09. 22. 6:04
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A balatoni kerékpárút vonyarcvashegyi részén a fák gyökere helyenként már járhatatlanná tette az utat, ezért döntöttek a „kátyúzás” mellett – mondta Péter Károly polgármester az MTI-nek. Hozzátette: a bringaút teljes felújítása – amely 5 centiméter vastagságú aszfaltból és egy úgynevezett kopórétegből állna – a balatoni települést érintő szakaszon több mint négymillió forintba kerülne, és erre az önkormányzatnak jelenleg nincs pénze. A polgármester elmondta: a Balaton Fejlesztési Tanács (BFT) ülésein többször jelezték, hogy pályázati lehetőséget vagy támogatást szeretnének a balatoni kerékpárút településeket érintő szakaszainak felújításához. Véleménye szerint a tóparti települések összefogásával könnyebben és olcsóbban lehetne megvalósítani a közel kétszázhúsz kilométer hosszú bringakörút burkolatának felújítását, amelyen az út egyenetlenségei nehezítik a tekerést.

Balassa Balázs, Szigliget polgármestere elmondta: a kerékpárúton már három, konstrukciós hibák miatt balesetveszélyessé vált hidat újítottak fel önerőből. Az összesen hatvan négyzetméternyi hídfelület kijavítása milliós költséget jelentett, de a napi több száz kerékpáros számára állandó veszély forrása volt az építmények állapota – tette hozzá. Közlése szerint a balatoni bringaút és környéke Szigligetet érintő, négy kilométeres szakaszának gondozása, karbantartása – amely húszezer négyzetméternyi terület nyírását, kaszálását jelenti – jelentős terhet ró a költségvetésükre. Véleménye szerint az aszfaltburkolatban jelentkező hibák javítása miatti költségek önkormányzati finanszírozása kilátástalan.

Szigligeten a legnagyobb problémát a fák gyökérzete miatt keletkező felgyűrődések kijavítása jelenti. „Félő, hogy forrás hiányában elmaradnak a most még térségi szinten kezelhető költséget jelentő útkarbantartások, és az aszfalt minősége tovább romlik” – fogalmazott. Hozzátette: nem csak az önkormányzatok érdeke, hogy a Balatonnál a már most is jelentős kerékpáros turizmus növekedjen, és ehhez elengedhetetlen a jó és biztonságos úthálózat.

A Balatoni Hajózási Zrt. adatai szerint tovább folytatódott a balatoni bringaturizmus négy-öt éve tartó fellendülése; kompon az idei nyári szezonban 36,3 ezer kerékpárt szállítottak, ami 18,3 százalékkal múlta felül a tavalyi adatokat. A Balatoni Szövetség (BSZ) legutóbbi, augusztusi ülésén elhangzott: kiemelt programmá válhat a balatoni biciklikörút fejlesztése, ha a balatoniak megfelelő fejlesztési programjavaslatot állítanak össze a tó körüli kerékpárútra vonatkozóan. Ruzsics Ferenc, a tóparti önkormányzatokat tömörítő BSZ elnöke arról beszélt, hogy 60-100 kilométernyi szakasz vár felújításra a biciklikörútból, amely az előzetes becslések szerint mintegy 3 milliárd forintba kerül.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.