Ebben az évben mindenképpen le kell tenni az ÁPV Rt. asztalára a Mahart privatizációs tervét, és jövőre minden bizonnyal sor kerülhet a magyar folyami és a balatoni hajózás magánkézbe adására – nyilatkozta lapunknak Szalma Botond, a Magyar Hajózási Részvénytársaság vezérigazgatója. Hozzáfűzte: az állami tulajdonú társaság tőkeinjekcióra vár, azt pedig kiváltképpen üdvözölnék, ha a balatoni flotta leendő tulajdonosai között a tóparti önkormányzatok neve is szerepelne.- A balatoni önkormányzatokat is ugyanolyan turistacsalogató és bevételi érdek fűzi a magyar tenger flottájához, mint a Forma-1-hez a fővárosi vagy a mogyoródi önkormányzatot. Jó ötletnek tartom a régió önkormányzatainak részvényessé válását, hiszen ez esetben is igaz: a gazda szeme hízlalja a jószágot – mondta Szalma Botond.A vezérigazgató a 38 milliós költséggel kialakított 110 kishajó-férőhelyes fonyódi vitorláskikötő avatására érkezett a balatoni üdülőhelyre, majd a tóparti polgármesterek társaságában rövid kirándulást tett a tó ez év tavaszára felújított vízi járművén, a Badacsony nevű konferenciahajón.A balatoni hajózási társaság igazgatója, Horváth Gyula lapunknak elmondta: a siófoki székhelyű részvénytársaság saját forrásból évi 100 milliót költ a tó 22 hajókikötőjének karbantartására, fejlesztésre pedig – a Magyar Turizmus Rt. évi 50 milliós kamatmentes hitelével együtt – 230 millió forintot fordíthat.Idén a fonyódi mellett a lellei és a szigligeti kap új külsőt, és folyik már a keszthelyi és a siófoki kishajóparkolók tervezése is.(A balatoni hajózás helyzetéről lapunk magazin mellékletében is olvashatnak.)
Vidnyánszky Attila nyílt levele Dúró Dórának