Borkonferencia Lellén

2000. 08. 04. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Pancsolt borral nem mehetünk az Európai Unióba – figyelmeztetett a tegnap zárult balatonlellei magyar–francia borkonferencián a lellei hegyközség hegybírója. Buzássy László lapunknak elmondta: a hétszáz szőlősgazdát összefogó szervezet termelőinek kilencven százaléka „bejelent-kezett” nála igazolásért, tehát eleget tettek törvényi kötelezettségük első kritériumának. Lelle hegyközségének első embere mindazonáltal fájlalja, hogy az Országos Borminősítő Intézet máig nem teremtette meg a regionális laboratóriumokban történő borvizsgálat feltételeit.A kétnapos balatoni „boros konferencia” egyik fő támogatója az Agrármarketing Centrum (ACM) ügyvezető igazgatója, Bercsényi László sajnálatosnak nevezte, hogy bár az agrármarketing törvénytervezete már a Horn-kormány idején elkészült, a jogszabály még mindig nem került a parlament elé, következésképpen a késedelem nemcsak a magyar bor, hanem más agrártermékek világpiaci pozícióját is veszélyeztetheti. – Az unió csak olyan agrármarketinget „fogad be”, amelynek finanszírozásából az állam mellett – teherbíró képességük határain belül – a termelők is részt vállalnak – mondta lapunknak az ACM igazgatója.A szép számmal megjelent dél-balatoni borászokat Domi-nique Chardon úr, az egyik legjelentősebb franciaországi agrármarketing cég, a Sopexa Rt. elnöke látta el termelői és értékesítési jó tanácsokkal. – A legkiválóbb francia boroknak is kell a szakszerű hírverés – figyelmeztetett, majd előadása után lapunk kérdéseire válaszolt.– Szerdán délután odahaza feleségemmel és két fiammal még a negyven hektáros birtokunkon dolgoztunk, ma (csütörtökön) pedig már itt vagyunk a nagyon kedves balatoni szőlőtermelők között. Cégemről, a Sopexáról tudni kell, hogy az a francia agrártermékek világpiaci megismertetésére létrejött egyik szervezet, amelynek 34 országban van érdekeltsége.Franciaországban 120, külföldön 180 alkalmazottja van. Kiváltképpen nagy figyelmet fordítunk a francia borok világhírének megerősítésére, népszerűsítésére. (Hadd jegyezzem meg: nevemnek nincs közvetlen köze a Chardone borhoz.) Magyar barátaimnak azt ajánlottam: higgyenek a jó marketingben, és ne csak fajborokat, hanem háziasított keverékeket is állítsanak elő. A legfontosabb a „terroár”, a termőhelyi adottság, azaz a napfény, a termőtalaj és a szaktudás harmóniája – nyilatkozta lapunknak a világhírű francia cég elnöke.Chardon úr saját termelésű borának, egy Bordeaux mellől származó vörös nedűnek egy palackja a lellei konferenciát záró jótékonysági célú árverésen negyvenezer forintért talált gazdára, a francia vendég pedig potom kilencezerért egy üveg villányi vörösre licitált sikerrel. A tanácskozás borárverésének eredményeként a Down-kóros gyerekekért alapítvány 363 ezer forintos támogatáshoz jutott.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.