A tóparti önkormányzatok – jelesül a dél-balatoniak – is meghatározó részt akarnak szerezni a Balatoni Hajózási Rt.-ből. Mert bár a menetrendi hajózás egyre kevésbé tudja elviselni az állami támogatás hiányát, az idegenforgalmi szezon üdülővendég-forgalma és az önkormányzatok bevétele szempontjából sem közömbös, hogy hajókirándulásos nyaralás csábítja-e a tóhoz a hazai és a külföldi vendéget. A Mahart holding évek óta húzódó privatizációjának előkészületeit ezért is figyelik türelmetlenül a balatoni települések önkormányzatai.A Mahart Rt. vezérigazgatója, Szalma Botond megérti az önkormányzatok szándékát, ugyanakkor arra int, hogy a cég, illetve a többségi tulajdonos ÁPV Rt. nem kótyavetyélheti el a balatoni hajózás vagyonát. A magyar tengerhajózási társaságnak e hét közepén tartott szezonértékelésekor lapunknak elmondta: a jövő hónap végéig eldől, hogy melyik lesz a Mahart-privatizáció tanácsadó cége, és a jövő év első felében várhatóan a magánosítás kérdésében is döntés születik.– A menedzsmentnek érdeke a profiltisztítás, egyszersmind többségi magyar tulajdonban tartani a Balatoni Hajózási Rt.-t, amely Európa egyik legszebb hajóparkjával büszkélkedhet. Kompromisszum szükséges viszont ahhoz, hogy az új tulajdonos ne veszteséges üzemeltetést folytasson – figyelmeztetett a vezérigazgató. Szalma Botond hozzáfűzte: a Mahart holding folyami és balatoni üzletágának külön-külön vagy együttes értékesítéséről a kormány illetékes dönteni.Nagy jelentőségű kérdés a balatoni hajózás privatizálása is, hiszen többmilliárdos állami (turisztikai és vízi személyszállítási) vagyon sorsa a tét. A balatoni hajózás idei üzleti eredményei (is) azt mutatják, hogy miközben a személyszállítás bevételei csökkennek, augusztusban például csaknem egynegyedével kevesebben utaztak a balatoni hajókon, mint a múlt év hasonló időszakában. A kempingeket és a reprezentatív, nagy befogadóképességű vitorláskikötőket is üzemeltető Balatoni Hajózási Rt. összességében nyereséges évnek néz elébe.
Lecsúszott a kifutóról egy repülőgép Ferihegyen