Villámgyorsan tájékozódhatunk a friss könyvkínálatban, elég a kisujjunkat mozdítani. Szükségtelen bóklászni a poros polcok között, vagy szitkozódni, ha a keresett mű éppen hiánycikk. Csak egy kattintás, és virtuális kosarunkba kerül a kívánt kötet. Lehúzhatják-e a rolót a hagyományos kereskedések az internetes könyváruházak előretörésével? Ennek egyelőre semmi nyoma: ma még több a gond, minta haszon a magyar könyves e-businessben.Vásárolhatunk élelmiszert, autóalkatrészt, híradás- és számítástechnikai eszközöket, virágot, játékot vagy mozijegyet a világhálóról. Rendelhetünk pincértől, és álmélkodva bolyonghatunk háromdimenziós internetes bevásárlóközpontban, emeletről emeletre liftezve, akár a való világban. Ha pedig régi kiadványokra áhítozunk, mind több webantikvárium és -aukciósház kínálja választékát: a lehetőségek kimeríthetetlennek tetszenek – mégsem korlátlanok.Az internetes kereskedelem egyik legkézenfekvőbb területe a könyvkereskedés, mutat rá Nyírő András, az Online Marketingügynökség igazgatója, hiszen a csekélyebb értéktartomány miatt a vásárlók bátrabban kockáztatnak. A látatlanban zajló adásvételeknél nincs szükség komolyabb fogyasztói elővigyázatosságra, mivel egy-egy könyvvásárláskor csupán 5–20 ezer forintot költünk. Kereskedői szempontból is óriási a különbség a hagyományos és az on-line (hálózaton zajló) marketing között, jelzi Nyírő, a hagyományos esetében ugyanis a hely kimeríthető és drága, a lefoglalt idő rövid, a kommunikáció a vásárlóval pedig egyirányú és érzelmi. Ezzel szemben az on-line marketingben határtalan és olcsó a hely, az idő a fogyasztóé, a kommunikáció kétirányú, és a tájékoztatás inkább az értelemre hat.
Újabb helyszínről dobatta ki Magyar Péter a testőreivel a HírTV stábját