Az izgalmat kereső graffitisek kedvelt helyei a vasúti töltések, metróaluljárók és rendezőpályaudvarok, de leginkább a „street bombingot”, az utcai falfirkálást szeretik, mert ez a legkockázatosabb. A rajzolók többnyire az izgalmat keresik, nem a teret, hiszen vannak olyan helyek, ahol a tevékenységük legálisan űzhető. Mivel verseny alakult ki a különféle társaságok között, jelenleg csak olyan városrészek vannak biztonságban, amelyeket kamerákkal figyelnek. Gondot okoz a hatóságoknak, hogy csak tettenérés esetén bírságolhatják meg a károkozókat. A bírságok viszont nincsenek arányban azzal a kárral, amit a firkászok az esetek többségében okoznak, hiszen egész falfelületeket kell újrafesteni a graffitik miatt.
Baliga Kornél belsőépítész, a Budapesti Városvédő Egyesület graffitijelenséget kezelő bizottságának vezetője arról tájékoztatott, hogy a szervezet már évekkel ezelőtt bemutatott egy antigraffiti bevonatot, amelyről lemosható a festék, és a fal sem megy tönkre, de az anyagot csak a faltisztító vállalkozók használják.
Az egyik ilyen cég ügyvezetője, Benedek Béla elmondta: eddig főleg beruházók adtak megbízásokat a bevonat használatára, kerületek nem nagyon jelentkeztek. Csak a fővárosi önkormányzat pályázatai révén, alvállalkozóként sikerült néhány középületet megtisztítani és megvédeni. Az elmúlt tíz évben több mint százezer négyzetméternyi falfelületet kezelt a társaság, annak ellenére, hogy nem olcsó ez a munka. Jelenleg közel négyezer forintba kerül a tisztítás négyzetméterenként. Ebből mintegy 1500 forintot kell költeni az antigraffiti bevonatra. Ez sem jelent örökös védelmet, mert a védőréteg egy idő után elveszíti a festéktaszító tulajdonságát.
Szepcsik József, a BKV Rt. villamosüzemeltetési osztályának műszaki csoportvezetője szerint a társaság nem tudja vállalni, hogy minden járművet védőbevonattal lát el, mert ez nagyon drága. Ráadásul ezek a gyantás bevonatok a kocsi belsejében nem használhatók, és a külső felületről is lekopnak az első mosás után. A BKV Rt. évente 10 millió forintot költ ágazatonként az ilyen károk helyrehozatalára. Ennél még nagyobb gond, hogy az összekarcolt üvegek cseréje és a műbőr ülések lemosása szinte lehetetlen feladat. Az önkormányzatok többsége és a rendőrség nem sokat tehet a firkálók ellen, mert nem érik tetten az elkövetőket. Ehhez a fokozott rendőri figyelmet és a szigorú büntetést előíró helyi szabályozásra van szükség. Egyelőre azonban a fővárosban Óbuda-Békásmegyer az egyetlen olyan kerület, ahol helyi rendeletben szabályozták, hogy harmincezer forint bírsággal sújtják a firkáló károkozókat, és büntetőeljárást kezdeményeznek ellenük.
Tarlós István polgármester elrendelte azt is, hogy a megelőzés érdekében a városrész harminc pontján járőrözzenek a helyi rendvédelmi szervek. Az óbudai rendelet hatálybalépése jövő tavaszra várható, amint megépítették a rajzolóknak szabad terepet nyújtó graffitipalánkokat a kerület három helyszínén. A polgármester szerint csak a III. kerületben két-három évbe kerül, amíg sikerül megtisztítani a falakat a falfirkáktól.
Kiderült, hogy mikor indul a magyar űrhajós a Nemzetközi Űrállomásra